Maat Laco flieger

Beste,

Ik ben van plan een Laco Miyota type B te bestellen. Echter heb ik nog nooit een horloge via internet besteld. Mijn polsomtrek is zo’n 16,5 cm en de kast is 42 mm groot. Dit moet nog wel staan met mijn polsomtrek denk ik. Waar ik echter over twijfel is dan de grote van de band. Zou deze band dan niet veel te groot voor mij zijn? Ik kan wel extra gaatjes maken, maar dan zal de band toch wel een eind uit gaan steken?

Dave

Hoort gewoon bij dit horloge.

Ik heb ze kortgeleden mogen aanschouwen bij een horlogemaker bij mij in de buurt.

Ik neem aan dat je de type b bedoelt met de normale band er is namelijk een versie met een lederen nato band.

Deze versie zal wat uit gaan steken.

Wat de normale versie betreft zou ik me geen zorgen maken.

Ikzelf heb polsen van 18,5 cm en het zag er allemaal prima uit.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Hoi Dave,

42mm is voor een ‘flieger’ al best bescheiden. De oorspronkelijke waren 55mm, en tegenwoordig zijn de meeste 47mm of 44mm.
Ik denk dat een 16,5cm pols zker niet te klein is voor dit soort horloges. Mijn pols is maar een cm of twee mee, en ik draag gerust 47mm. Bandjes zijn voor mij meestal juist aan de korte kant.

Groeten,

Martin

Het bandje zal wel gaan denk ik. Mijn polsen zijn niet veel groter, ik geloof net boven de 17cm en ik heb oa 2 45mm horloges. Die gaan prima (vind ik). Ik ben me ook aan het oriënteren bij Laco en ik vroeg me af wat de kwaliteit van dat uurwerk is? De Miyota 821A?

Het inderdaad een forse klok, zoals het hoort bij dit model :wink:

Houd er ook rekening mee dat de bezelrand vrij dun is en daardoor de klok nog groter oogt dan ie in werkelijkheid is.

De originele band heeft genoeg gaatjes, maar steekt dan wel behoorlijk uit, vandaar dat ik 'm op een perlon had.

Ofwel 16,5 cm pols i.c.m. 42 cm pols

@ Marco- T

Bedankt voor het plaatsen van de foto. De kast opzicht is dus niet te groot voor mijn pols als ik zo naar de foto kijk. Maar ik heb wel nog een vraagje: ik kan toch ook bij deze fliegerband het “leertje” van de band verschuiven, waardoor het horloge in feite niet meer uitsteekt? Of is dit niet mogelijk bij zo’n fliegerband?

Mvg,

Dave

Een fliegerband zit als een een normale lederband tussen de lugs, echter de sluiting werkt net even anders (vond ik persoonlijk niet prettig).

Het leertje kan je dus wel gewoon zoals normaal verplaatsen. Dan hoeft het bandje toch ook niet meer zo erg uit te steken? Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?:stuck_out_tongue:

Iemand nog een eventueel antwoord?

daviee28 Schreef:

Het leertje kan je dus wel gewoon zoals normaal
verplaatsen. Dan hoeft het bandje toch ook niet
meer zo erg uit te steken? Of zie ik dit nu
helemaal verkeerd?:stuck_out_tongue:

Klopt(tu)

Sorry gemist :+

Maar inderdaad, klopt (tu)

Oke bedankt.

Dan bestel ik het horloge binnenkort. Mocht het naar mijn mening tot niet gaan, kan ik het nog altijd binnen 14 dagen terugsturen (hopelijk is dat niet nodig).
Wordt dan mijn eerste automatische horloge, leuke afwisseling voor mijn Tissot T-Race.

Mag ik vragen waar je 'm besteld?

Ik dacht nl. dat ie bij de internetshop van laco.de uitverkocht was.

Op de site van Laco staat dat het horloge nog leverbaar is als ik dat zo goed zie?

daviee28 Schreef:

Op de site van Laco staat dat het horloge nog
leverbaar is als ik dat zo goed zie?

Dat wist ik niet, bij voorbaat alvast veel plezier gewenst (tu)

Zo ik heb het horloge ontvangen :). De band die erop zit ( niet de oorspronkelijke fliegerband) past goed. De kast zelf had ik groter verwacht dan dat hij in werkelijkheid is.
Echter nu wil ik dus wel die originele fliegerband erop zetten. Ik vind het een beetje zonde om dat in een juwelier te doen en ik wil dit graag zelf leren. Ik heb gezien dat je dit met een keukenmesje kan doen. Echter de kast en de band van de Laco zitter heel erg dicht op elkaar, waardoor ik bang ben dat ik de kast of de band beschadig wanneer ik het mesje tussen beide in zal zetten.
Weet iemand hoe ik dan toch het bandje kan vervangen? Of zal de schade niet te zien zijn en moet ik het mesje er gewoon tussenplaatsen?
Alvast bedankt.