Maatvoering Seiko speedtimer?

Goedemiddag,

Ik ben geïnteresseerd in de Seiko (pogue kleurstelling) ssc947
Ben helemaal weg van de kleuren en dit lijkt me een mooie aanvulling op mijn verzameling ( mis op dit moment nog een lekkere elke dag duiker/sport/zomerhorloge.

Twijfel alleen over de maatvoering van 41,4mm
Ik heb zelf nog geen Seiko maar lees overal dat deze vaak wat kleiner dragen, lug to lug is ook maar 46mm

Zijn er leden met smalle pols en een Seiko speedtimer die kunnen vertellen of deze inderdaad geschikt is voor de wat smallere pols?

En mocht je deze kleurstelling toevallig ergens in een leuke aanbieding hebben gezien hoor ik het ook graag :grimacing: :wink:

4 likes

Met de speedtimer kan ik je niet helpen maar hier een Seiko 5 met een diameter van 42,5mm met een L2L van 46 op een 16,5cm pols:

Als je zeker wil zijn is passen uiteraard aangeraden.

5 likes

Valt iets slanker dan een Seiko 5. (in hoogte)

Pols is 17,5cm

Winkel binnenlopen en even passen :+1:

Geen idee wat de prijzen hier doen, die van mij is USA only :grimacing:

1 like

Deze staat op Vinted. Mogelijk is het iets.

https://www.vinted.nl/items/7156687345-montre-seiko-prospex-speedtimer-41-pogue-solaire

1 like

Toevallig vandaag weer om de pols gehad. Mijn kinderpolsje is 16,5 tot 17cm. Ik vind het prima te doen. Een erg fijn horloge om de pols.

Hier met de telefoon vastgelegd, dus een groothoek lensje die de maat van het horloge versterkt. Mijn advies: even langs een Seiko dealer langs gaan. Veel bedrijven hebben hem liggen en kun je hem passen.

3 likes

Ik zou hem zeker eerst passen. Heb zojuist een half link besteld omdat de links vrij groot zijn en er maar 1 micro adjustment is. Hierdoor kan hij net iets te groot of klein uitvallen. Als je geluk hebt zit ie goed, en dan is hij ook echt comfortabel.

2 likes