Macchina Sportiva

in 1994(ongeveer) kocht ik bij de juwelier inn Culemborg een seiko waar ik nu nog altijd met veel plezier naar kan kijken. Het was een italiaans ontwerp, de maqcchina sportiva. ik wilde meteen de duurste (toen rond de 1300 gulden) een analoog chronograaf met 1/100 seconde meting. Prachtig ding. Donker blauw met oranje accenten.
Een paar dagen geleden kom ik op marktplaats de naam Macchina Sportiva tegen. Een wat eenvoudigere versie, precies andersom van kleur, oranje met donkerblauwe accenten en een oranje rubber band. Ik hen direct een bod gedaan en hebbes! Zit nu om mijn pols, ondanks het feit dat er direct een hoger bod verscheen van een andere koper. Het siert de verkoper dat hij toch aan mij heeft verkocht na toezegging. Dat is wel eens anders.
Morgen foto’s bij daglicht, dan zal ik de nieuwe aanwinst showen…

Ben wel heel benieuwd naar fotos! Deze hoologes kom je niet veel meer tegen.

nu dan de foto’s de blauwe versie is wel de meest speciale…
(en ja ik weet t, de datum staat een dag achter :wink:

Ja, die modellen ken ik nog wel. Niet geheel mijn smaak, maar wel heel apart. (tu) Wat goed dat je er nu twee hebt! :slight_smile:

Ja, over dat model, smaak verschil is de reden voor de enorme hoeveelheid ontwerpen die we vandaag de dag hebben. In 1994 was het heel speciaal.
De laatste (oranje) versie kwam met origineel doosje, boekjes en garantie kaart. ik ben er blij mee :wink:

Van harte…ik zal uitkijken naar de foto sessie!!

groet, landrover110

Geweldig als je die gelijktijdig gaat dragen (tu)

de foto’s staan er inmiddels LaRo

Ik ben meer van de duikmodellen, maar deze zouden bij het surfen of zwemmen (in een oranje blauwe Speedo) niet misstaan :wink: