Madaro horloge

Dit horloge ligt al een tijdje in de la maar ben het nu gaan dragen. Op internet kan ik niets bijzonders vinden. Kan iemand mij meer over dit horloge vertellen, leeftijd en wat meer zij

4 likes

Madaro is in het horloge merkenregister opgenomen:

Het merk bestaat dus sinds 1950.
Ik denk dat je horloge is tussen 1955-1960 is gemaakt.

Ziet er goed uit, veel plezier ermee :+1:

Topic verplaatst naar Vintage

1 like

Erg leuk horloge! Alleen dat perlon bandje doet 'm geen goed. Persoonlijk zou ik er een mooi lederen bandje aan zetten.

Klopt, Perlon bandje gaat er vanaf. Vind ze wel vintage, past bij horloge maar beschadigt de kast.

Het design van kast en wijzerplaat, de rode datum en vooral de opmaak van de tekst op de achterkant op de caseback doen mij vermoeden dat het hier om een eenvoudig penanker uurwerk gaat. Als je aan het horloge luistert wanneer het loopt en het heeft een stevige luide tik, is dat vrijwel zeker het geluid van een penanker. Als je het horloge open kunt maken en een scherpe foto van de balanszijde van het uurwerk hier plaatst kan er iemand vast wel zeggen om welk merk en caliber nummer uurwerk het gaat. Als je het caliber nummer weet, is het ook niet moeilijk om er achter te komen in welke periode dat geproduceerd werd. (Ranfft gegevens). Als je weet wanneer het caliber geproduceerd werd heb je dus ook een redelijk nauwkeurige indicatie van de leeftijd van het horloge.

Het ding ziet er overigens op de foto nog heel fatsoenlijk en draagbaar uit. Leren bandje zal hem goed (beter) staan.
Ik schat de leeftijd op ongeveer medio jaren '70.

Dank je wel voor reactie, hij loopt overigens als een quartz horloge. Super nauwkeurig.