Made in China

… and PROUD of it!

Dat vind Sean teminste. En er zitten zeker ook mooie dingen tussen.

Wat vinden jullie van deze Movos-sen?

Op deze site staan verder nog een hele hoop andere duikklokken. Een lust voor de duikliefhebbers!

Tja de minachtende made in china spreuk (meuk).

is hier inderdaad niet van toeppassing!

Mooi ding ondanks de chinese origine zou ik er niet aan voorbijlopen.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Eerst zien, dan geloven. Voorlopig zijn ze nog niet verder dan deze matige Panerai-klonen, en sowieso nog geen finished product.

Ik vind ze erg mooi!

Hans

die Movassen zien er niet verkeerd uit… op de concept tekeningen. Nu nog in het echt zien.

Zit er trouwens een dieptemeter op, dat is wel een mooie complicatie voor een mechanisch horloge. Zie alleen geen inlaat op de kast zoals de Jaeger duikklok dat wel heeft?

Traveller69 Schreef:

die Movassen zien er niet verkeerd uit… op de
concept tekeningen. Nu nog in het echt zien.

Zit er trouwens een dieptemeter op, dat is wel een
mooie complicatie voor een mechanisch horloge. Zie
alleen geen inlaat op de kast zoals de Jaeger
duikklok dat wel heeft?

Vroeger zaten dat soort inlaten vaak in het glaasje (o.a. Favre Leuba, Bathys enz.).
Ook kan de inlaat verborgen zijn in/bij de kastbodem, de zijkant van het horloge enz.

Het hoeft niet zo opzichtig als bij JLC :wink:

Bedankt voor de tip. Favre Leuba heeft een erg mooie zie ik:

Bij de JLC is het inderdaad erg opzichtig, maar vergeleken met een G-shock is het toch nog wel beschaafd vind ik. En een toolwatch mag natuurlijk wel wat massiever zijn uitgevoerd.

Traveller69 Schreef:

die Movassen zien er niet verkeerd uit… op de
concept tekeningen. Nu nog in het echt zien.

Zit er trouwens een dieptemeter op, dat is wel een
mooie complicatie voor een mechanisch horloge. Zie
alleen geen inlaat op de kast zoals de Jaeger
duikklok dat wel heeft?

Hij staat lekker leuk onder de 300m WR. Maar volgens mij is het een horizontale gangreserve, zoals Panerai het ook heeft. Voor een dieptemeter zou ie denk ik ook niet lekker afleesbaar zijn.

Ik denk ook dat het een gangreserve indicator is. Maar de klok ziet er goed uit wat mij betreft. Ben inderdaad benieuwd hoe ie in het echt is straks EN uiteraard wat ze gaan kosten.

interessant, zekers!

Ohja, gangreserve, dat klinkt wel een stuk logischer. Ze hebben wel meer elementen van een Panerai overgenomen terwijl de klok toch wel een eigen gezicht heeft (althans, dat vind ik).

Prachtig exemplaar!

Groetjes,
Kim

Ik heb die fabrikant enkele maanden geleden al gemaild ivm de beschikbaarheid van deze horloges die er qua design inderdaad veelbelovend uitzien.

En de kwaliteit van de A-grade Chinese werkjes die ze willen gebruiken staat gewoonweg buiten kijf…

Men was echter nog maar in de design-fase en uit het antwoord bleek ook dat dit geen gewone “china-prijzen” zullen zijn… (net zoals de stilaan ontelbare “nieuwe” stoere duikers die, met veel Chinese onderdelen, meestal verhandeld worden onder Amerikaanse of andere “vlag” voor te veel geld )…

Afwachten dus OF ie er echt komt, en WAT het zal kosten…

Overigens, die “indicator” boven 6 u is inderdaad gewoon een gangreserve…

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Ik kan dit soort initiatieven alleen maar toejuichen (tu).

Ze hebben trouwens erg ambitieuze plannen. Wat dacht je van dit concept?

Groeten,

Martin

Traveller69 Schreef:

Bedankt voor de tip. Favre Leuba heeft een erg
mooie zie ik:

http://www.harrybishop.ca/wp-content/uploads/2008/
06/bathyv2.jpg

Bij de JLC is het inderdaad erg opzichtig, maar
vergeleken met een G-shock is het toch nog wel
beschaafd vind ik. En een toolwatch mag natuurlijk
wel wat massiever zijn uitgevoerd.

Het huidige Favre Leuba vind ik zwakzinnig qua prijsstelling.
Geloof dat dat model rond de 6k zit. Ik doelde op de vintages, die zijn heel wat goedkoper…

MartinB Schreef:

Ik kan dit soort initiatieven alleen maar
toejuichen (tu).

Ze hebben trouwens erg ambitieuze plannen. Wat
dacht je van dit concept?

http://www.bikesoul.com/gallery/albums/album09/mec
ha01.jpg

Groeten,

Martin

Dat ziet er uit als een gewaagd concept, maar heb zoiets ook gezien van Zwitserse merken.

Erg fijn om te zien dat er sommigen in Azie zijn die met iets eigens komen (natuurlijk een licht sausjes van her en der, maar dat gebeurt net zo goed bij Europese en Amerikaanse merken), en niet alleen maar replica’s en hommages maken.

Wel ben ik benieuwd of de prijs ook ‘leuk’ blijft. Tuurlijk, zoals Morse, zei lijken me het geen kraampjes horloges van een paar euro. Maar moeten we denken aan een paar honderd euro of duizenden euro’s? Ik blijf het gevoelsmatig moeilijk vinden om een paar duizend euro neer te leggen voor een mooie Seiko. Zo zal dat ook zijn bij de Movas.

Wat vinden jullie een redelijke prijs voor deze klokjes?

marnix.moed Schreef:

Dat ziet er uit als een gewaagd concept, maar heb
zoiets ook gezien van Zwitserse merken.

Erg fijn om te zien dat er sommigen in Azie zijn
die met iets eigens komen (natuurlijk een licht
sausjes van her en der, maar dat gebeurt net zo
goed bij Europese en Amerikaanse merken), en niet
alleen maar replica’s en hommages maken.

Wel ben ik benieuwd of de prijs ook ‘leuk’ blijft.
Tuurlijk, zoals Morse, zei lijken me het geen
kraampjes horloges van een paar euro. Maar moeten
we denken aan een paar honderd euro of duizenden
euro’s? Ik blijf het gevoelsmatig moeilijk vinden
om een paar duizend euro neer te leggen voor een
mooie Seiko. Zo zal dat ook zijn bij de Movas.

Wat vinden jullie een redelijke prijs voor deze
klokjes?

De ontwerper schreef dit:

Ik denk dat die prijsstelling terecht is. Of hij daar goed voor gaat verkopen, durf ik niet te zeggen. Wat je vaak ziet, zoals bijvoorbeeld bij Prometheus, is dat ze toch naar zwitserse uurwerken gaan, niet omdat die beter zijn, maar wel omdat het beter verkoopt. Men wil er swiss made op hebben.

Groeten,

Martin

Nou, 300 euro vind ik wel aardig. Zit een beetje in de geest van Steinhart, Bernhardt, etc. Natuurlijk moet de kwaliteit wel in overeenstemming zijn met de prijs. Bij die andere merken zitten vaak bewezen eta’s in.

Ik zou dus eerst op wat reviews wachten voordat ik een ticket neem…