Made in Germany (Junghans)

Hallo allemaal,

Mijn vader heeft een Junghans horloge die hij uiteindelijk van zijn opa is geweest. Dit is een horloge wat rond de 2e wereldoorlog is gemaakt. Nu ben ik zelf aan het overwegen om er ook 1 te kopen.
Had een mooie gezien op verschillende websites:

Ik vroeg mijzelf af wat dat Made in Germany nog zegt? Ik had begrepen dat uurwerken, etc gewoon gefabriceerd kan worden in andere landen zoals China of Japan. Maar hoe zit dit met dit merk? Wat is jullie ervaring?

Bedankt!

7 likes

Ha Kasper, Junghans gebruikt door hen zelf (soms maar een kleine beetje)gemodificeerde ETA uurwerken. Zeker geen plakwerk van Chinese hand. Fabriek staat ook gewoon in Duitsland.

Het is zoals je al opmerkte een merk met een mooie en rijke geschiedenis wat nog steeds in Duitse handen is.

8 likes

Exact wat @Jdb zegt.:slightly_smiling_face:

Mooi merk met rijke historie en kwalitatief gewoon goed!

4 likes

Bedankt voor de snelle reacties! Ze zijn dus kwalitatief heel goed. Ik loop zeker geen blauwtje met zo’n aankoop.

2 likes

Dit is best een populair model, wat je hier of op marktplaats goed kwijt kan (na de afschrijving van het nieuwe gehad te hebben). Zelf vind ik het ook een van de mooiere horloges van dit merk momenteel.
Made in Germany hoeft inderdaad niet veel voor te stellen, maar junghans is een mooi merk.

Idd een mooi merk, tip vraag eens een boek aan bij Junghans zeer mooi! (Zie topic; gratis boekjes).

Het was één van de merken waar ik interesse in had/heb. Misschien dat er nog wel één komt.

Goede kwaliteit, goede afwerking, rijke historie.

Junghans prima spul. De mechanische horloges gebruiken ETA uurwerken, zoals hier al gezegd is.

Zelf ben ik een groter fan van de Form A dan van de klassieke Max Bill omdat de concave wijzerplaat gewoon echt tof is, ie net wat speelser is en tot slot omdat ie net een tikje waterdichter is.

1 like

Ziet er ook mooi uit!

Heb je toevallig een linkje voor mij? Ik kan het niet echt vinden. :sweat_smile:

Gratis en voor niets.

https://www.junghans.de/en/junghans-service/catalogue.html

Duurde wel even (1.5 week) voordat die thuis op de deurmat lag. Maar zeker de moeite waard als je in dit merk geinteresseerd bent.

1 like

En in de aanbieding bij de forumsponsor.

2 likes

De Form C vind ik erg fraai!

4 likes

Ik loop erg warm voor deze schoonheid:

Is volgens mij prachtig op een mooie donkerbruine band :star_struck:

5 likes


Niet het type dat de TS zoekt. Radiogestuurd, ideaal om mijn andere horloges op tijd te zetten. Was even wennen omdat het bijna niets weegt.

Betrouwbare site?

Waarom zou dat niet betrouwbaar zijn?
(heb er nog niks gekocht, maar dat kan zo maar een keer wel gebeuren)

Wat mij betreft een hele goede keuze qua horloge. Het merk zelf is echt helemaal niks mis mee en begin 1900 de grootste uurwerkmaker met zo’n 3000 mensen in dienst. Hebben ook veel leuke en mooie uurwerken ontwikkeld.
Tegenwoordig een degelijk merk met zoals al aangehaald prima uurwerken. De Max Bill is een klassieker, dat ze helaas flink uitbuiten.

Jouw mogelijke nieuwe aanwinst heb ik ook, omdat ik hem erg mooi vind. Nog meer omdat ik Max Bill erg kan waarderen en ook al ‘zijn’ andere horloges heb.
Ook leuk dat het horloge qua banden best een hoop kan hebben. Hieronder enkele voorbeelden om alvast in de stemming te komen. :wink:

Natuurlijk ook nog de standaard zwarte lederen band. Helaas is deze niet van erg goede kwaliteit.

Niet vergeten straks de eigen foto’s te delen. :+1:

1 like

Geen idee, website oogt een beetje goedkoop daarom mijn vraag. Misscjoen had je er ervaring mee omdat je forum sponsor zei.

Dit word hem

1 like

Of weet iemand of deze elders voor een betere prijs te krijgen is.

1 like