Made in Germany

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe horloge-aanwinst “made in Germany” voor een prijs tot ca. € 1000

Volgens mij hebben er heel veel een Zwitsers uurwerk, maar welke Duitse horlogemerken zijn echt 100 % in Duitsland gemaakt ?

Graag jullie mening/bijdrage.

grtn,

Stefan

Er zijn wel een aantal merken in Duitsland met een eigen uurwerk, maar ik ben bang dat je dan al heel erg snel over die 1000 euro zit, waarschijnlijk wel een veelvoud ervan.

Maar denk aan Glasshutte als centrum van de industrie, Nomos ed.

Dornbluth, Lange & Sohne, Union, Nomos, Glashutte Original,

Als ik een duits horloge moest kopen voor rond de 1k kocht ik een Sinn. Geen duitsuurwerk maar voor de rest is alle tekst op het horloge duits en komt de rest wel uit Duitsland

Tom Koerts Schreef:

Dornbluth, Lange & Sohne, Union, Nomos,
Glashutte Original,

Tom

dornbluth maakt toch gebruik van ETA uurwerken als basis ?

Koop het tijdschrift Uhren van november (uitg 11). Daar staan pakweg 100 merkenhorloges in tot 1000,- (en ook in de hogere klassen) die meedingen naar de jaarprijs van dit blad.Je kunt daar ook zien welke uurwerken ze gebruiken. Via de sites (die wel te vinden zullen zijn) weet je dan snel of het All_german is. Mogelijk het merk Meer, UnionMuhle Glashutte, Schauer, Sinn, (kan best iets Zwitsers tussenzitten maar dan weet ik niet). Succes, ga eens bij Lauscher Uhren in Aken kijken, daar ben ik meeeer dan uitstekend geholpen en heb ik ook het betreffende tijdschrift gekregen.

Ook in de ArmbandUhren katalogus staan erg veel Duitse merken met fraaie horloges onder de 1k. Ook erg veel merken waar ArmbandUhren erg positief over is, maar die ik hier nog nooit heb gezien… Er zijn dus zeker wel mogelijkheden om aan een origineel, goed en betaalbaar Duits horloge te komen.

Gerwin

Ik denk dat je geen nieuw helemaal duits horloge tot 1000 euro kunt vinden. Zelfs Nomos dat beweert dat ze het horloge helemaal zelf maken, maken gebruik van basiskalibers van eta. Ze verbouwen die dan wel helemaal maar de baisis is zwitsers. Als het niet echt helemaal duits hoeft te zijn dan dus: Nomos! Erg mooi (imho).

Lijkt mij ook moeilijk zo niet onmogelijk om voor de opgegeven prijs een horloge met een Duits uurwerk te vinden. In die prijscategorie wordt eigenlijk altijd gebruik gemaakt van eta ebauches.

Nomos heeft sinds kort een manufactuur caliber.
En Dornbluth gebruikt alleen de platine en 1 tandwiel van ETA, de rest wordt helemaal zelf gemaakt.
Ik vind dat je dit eigenlijk wel een manufactuur mag noemen

Maar krijg je die voor 1000 Euro?

Nee, de Nomos Tangomat is manifactuur maar kost € 1480.

Junghans is weer begonnen met mechanisch en… met de eigen calibers van vroeger heb ik begrepen (zullen dan vast wel wat verbeterd zijn). Op de site staan wel een paar leuke modellen. Prijzen weet ik niet. Ik heb geprobeerd een grochure + prijslijst op te vragen, maar ontving een rijtke dealers in NL waar ik deze zou kunnen krijgen. Moet ik dus nog een dealer voor aanschrijven.

Niels

junghans heeft idd leuke nieuwe modellen

Askania moet ook nog wel lukken voor dat geld, ik ben er zelf heel erg in geinteresseerd en ik weet niet of ze gewijzigde eta’s gebruiken of eigen manifactuur. Maar volgens mij het laatste.

seamaster Schreef:

junghans heeft idd leuke nieuwe modellen

mvrgr joost

de nieuwe eigen uurwerken van junghans worden gebouwd in japan.

…dat is wel een beetje jammer…

Wat is er mis met Japan ?

Er komen de beste auto’s vandaan ( daar kan “Made in Germany” niet tegenop ) en er komt tevens het beste en goedkoopste manufactuur horloge vandaan !! (:D(:smiley:

Grotendeels mee eens Lucien, maar Stefan is op zoek naar 100% Duits. Daarom is het jammer dat de uurwerken in Japan worden gebouwd. Of Seiko de beste uurwerken bouwt lijkt mij in ieder geval voor discussie vatbaar. Ik vind een aantal van die Junghansen idd helemaal niet verkeerd. Die chrono van Junghans heeft wel erg veel weg van de IWC Portugieser chrono.

Bedankt voor al jullie reacties!

Het is mij duidelijk dat dat er bij onze oosterburen vele horlogemerken zijn, die echter hun uurwerken
gewoon uit Zwitserland (of bijv. in Japan) halen.

Ik heb ooit eens gelezen dat in Zwitserland de fabrikanten niet zomaar swiss made op hun horloges mogen zetten. Is dit in Duitsland ook het geval, of is de regelgeving daar niet zo strict?

Stefan

Voor Duitsland zal dat binnen Europese regelgeving passen waardoor in principe zo gauw als kan worden aangetoond dat een groot significant aandeel van de assemblage in Duitsland gebeurt er made in Germany op komt te staan, dat is opzich het probleem ook niet zo zeer. Wat men in zwitserland probeert te bewerkstelligen is er een kwaliteits gevoel bij te verkopen, maar dat gaat in principe niet werken voor Europa.

1 like