Made in India

Af en toe komt er een horloge uit India langs. Ik heb er ook één besteld, de Janata van HMT. Is 38mm zonder kroon, een handopwind uurwerk (waarschijnlijk Citizen) dat lekker hoorbaar tikt, een redelijk bandje en acceptabele afwerking. Ik moet alleen het glaasje er nog even afhalen en van binnen schoonmaken. Loopt keurig op tijd. Voor mensen met alleen ‘dikke’ horloges, die een dresswatch nodig hebben maar daarvoor niet veel willen uitgeven, is dit de oplossing. Voor de prijs waarvoor je normaal geen horlogebandje koopt heb je nu een compleet klokje. Jaja, ik weet het en heb ook medelijden met die arme kindjes in India, maar die help ik niet door dit horloge niet te kopen of mijn geld te investeren in een dure Zwitser.
Groet Roelof

Mooie klok. (tu)
Het complete horloge wordt in India gemaakt ook het Citizen uurwerkje.
De Fabriek is met behulp van Citizen in de jaren zestig op poten gezet.
Een poosje geleden heb ik een HMT Kohinoor aangeschaft en die doet het ook boven verwachting.

Gefeliciteerd met je aanschaf. Erg leuk horloge (tu)
Ik heb ze diverse keren in handen gehad tijdens bezoeken aan India, maar om een of andere reden ze nooit gekocht…

Veel plezier ermee,

Martin

Hier mijn Indiër:

Zien er leuk uit! Mooie strakke wijzerplaten. Afwerking is misschien niet 100% maar daar zal de prijs ook naar zijn.

€6,50

Mozeskriebel, ::o dat zijn kijkshopprijzen, maar dan vind ik deze véél mooier dan die plastic “commodoor” dingen.

Zooooo, dat zijn erg veel voordelen:

• €6,50
  • Reliable movement
  • Good looks
  • Not “Made in China”
  • Not “Made in China”
  • Not “Made in China”
  • Not “Made in China”
  • Not “Made in China”
  • Not “Made in China”
  • Not “Made in China”
  • Not “Made in China”

Ik vraag me soms af hoe de Russen het klaarspelen met b.v. hun Amphibia’s. Jouw HMT is 9 maal goedkoper dan een Amphibia, niet te geloven ::o En hij is nog leuk ook (tu)

Ha, ha 6,50 euro!! Dat zet je trouwens wel even aan het denken wat ze voor 50 of misschien wel voor 100 euro zouden kunnen leveren!?.. En nou geen bijdehand antwoord in de trant van: ‘8 tot 15 van dat soort horloges.’

Normaal gesproken betaal je voor een nieuwe wel wat meer.
Ik betaalde er 22 euro voor met RVS band, inclusief verzending en 1 jaar fabrieksgaratie.
Het vintage militaire horloge van grootmokum is de duurste, daar is veel belangstelling voor.