Moser is 100% swiss zeggen ze en al hun horlogemakers zijn ook zwitsers (ze nemen alleen zwitsers aan⊠Totaal doorgeslagen in dat opzicht vind ik)
Lijkt misschien wat doorgeschoten, maar misschien willen ze wel een statement maken naar hun toch wat hypocriete âSwiss Madeâ vakbroeders. Als dat het geval zou zijn, kan ik hun policy wel waarderen.
Groeten,
Tecco
Ik kan het op dat punt waarderen dat al hun onderdelen zwitsers zijn, maar als aspirant horlogemaker (een heeele hoop te leren) kan ik het niet uitstaan dat ze denken/vinden dat alleen een Zwitser het horloge kan âperfectionerenâ⊠Maar goed, ze maken verschrikkelijk mooie horloges, dus dat kan ik dan wel weer waarderen (toch wat positiefs )
100%? Echt Zwitsers staal? Bandjes van Zwitserse krokodillen?
Maar vind het een prima merk!
Woehaha
Zeggen ze zelf volgens mij. Maakt ook niet uit, gaat mij meer om mijn mening dat ze er enorm in zijn doorgeslagen
Ik heb ergens ook gelezen dat de Seikoâs ook uit Singapore/MaleisiĂ« komen.
Bij o.a. de SKX modellen zijn er namelijk de J varianten en K varianten.
J zou dan Japan moeten zijn wat dan ook China kan zijn schijnbaar en de K Singapore/MaleisiĂ« ofâŠ
De J versies zijn over het algemeen wat duurder in de aanschaf terwijl de K klaarblijkelijk een mooiere kleur afwerking heeft m.b.t. de wijzerplaat van bijvoorbeeld de Pepsi SKX009 uitvoering.
Voor de rest zou er geen verschil moeten zijn op de 21 Jewels vermelding op de wijzerplaat na dan.
Groeten, Leo
Flut artikel, de statements zijn nergens op gebaseerd.
Bij je j variant zou âmade in Japanâ staan en bij de k niet⊠Kan zijn dat het een fabel is dat ik eens gehoord heb.
Jawel, maar liefst 3 forum topics die hij âartikelenâ noemt! Sterk staaltje journalistiek dit.
Waarom staat er op de ene wijzerplaat ( van hetzelfde model Seiko ) made in Japan en op het andere niet ?
âMade in Japanâ is gemaakt in Japan voor de Japanse markt. Gaat dan om JDM modellen (Japanese Domestic Market).
Variant is âmovât Japanâ op de dial. Dan is het uurwerk gemaakt in Japan, maar ergens anders verder in elkaar gezet.
Of het qua kwaliteit uitmaakt? De een zegt van wel, de ander van niet.
Voorheen werd bij Seiko verschil in Japanse versie en internationale versies met j of k in modelnummer/code weergegeven. Tegenwoordig gebruiken ze gewoon verschillende nummers/codes.
Bedankt , nu snap ik het .
De JDM horloges die ik heb/had hadden één ding met elkaar gemeen: bij de dagaanduiding kon gekozen worden tussen Engels en Kanji. Of je daar een JDM-versie aan kunt herkennen is twijfelachtig; een datumwiel kan tenslotte uitgewisseld worden. Die van mij had ik in Japan gekocht; het is veilig om aan te nemen dat dit standaard was.
Mocht je er eentje op de kop tikken, dan is dit leuk om te weten:
æ„ Sunday - Sun - Nichi-yobi
æ Monday - Moon - Getsu-yobi
ç« Tuesday - Fire - Ka-yobi
æ°Ž Wednesday - Water - Sui-yobi
æš Thursday - Wood - Moku-yobi
é Friday - Metal - Kin-yobi
ć Saturday - Earth - Do-yobi
Wie weet , bedankt
Gaat inderdaad niet altijd op. Volgens mij is de skx007 j versie zonder kanji.
Ooit moet er nog een duiker met kanji komen, maar ja ik zoek ook nog een gmt met perpetual calender.