Maen Hudson 38mm Mk4, doen ?

ja deze ziet heel leuk uit inderdaad. enige waar ik nog over twijfel bij de baltic zijn de lugs… ik heb smalle polsen… hele smalle polsen… en ik zie de lugs toch vaak overhangen of is dat onjuiste waarneming ?

Roy

Hij is 1mm langer dan de Hudson, 47mm.

tof horloge maar ik ben toch meer op zoek naar een duiker denk ik. heb vaker een dressyer horloge gekocht en steeds blijkt dat ik deze niet snel draag…plus ik vind de sarb035 geen 600 euro waard waar ze nu voor gaan. ben ik daar alleen in ?

fair point

Ik denk dat dat alleen maar lijkt op de foto’s… Hij draagt wat mij betreft kleiner dan bijv. de Tudor BB58. Het horloge draagt ook heel licht.

Hierbij de dimensies.

  • CASE SIZE : 39MM (diameter) X 47MM (lug to lug)
  • LUG WIDTH : 20MM
  • THICKNESS : 12MM

Is dit niet iets? San Martin maakt goeie dingen. Niet erg origineel, maar volgens mij zoek je dat ook niet. Zonder datum, 38mm, tegen retro aan.
https://www.horlogeforum.nl/t/te-koop-san-martin-sn-004-g/367239

Huh? Ik heb het niet gevolgd…

Ik vond de Maen kudt.

38mm? Heerlijk.
Saffier? Top.
Eta? Super voor het segment.
Band? Geniaal.
Afwerking? Door een blind persoon met Parkinson. De kast en wijzers waren super slecht afgewerkt.

Eigenlijk zonde, want het is een leuk origineel concept. Ik had wel de MK1, maar dan nog…
Voor mij geen blijver geweest, maar wellicht dat ze met de betere QC een tweede kans verdienen.

Helemaal niet, ik vind de SARB033 en 035 veel te duur geworden.

Verder kan je evt ook kijken naar een: Seiko sne569p1 Prospex diver

1 like

:thinking:

1 like

Idem. Was erg slecht. Wel een mooi ontwerp. Maar een versie 4 zou zo maar eens beter kunnen zijn

Ik werd naar de kassa geroepen. :slight_smile:

Ronda R-150 is een uurwerk waar ik geen reet van ken, eigenlijk. Het zou geen directe ETA kloon zijn, het zou al dan niet in China gemaakt worden (pardon, voor 40% van de waarde, de rest in Zwitserland, want Swiss made) en het zou best accuraat zijn. Het is, met andere woorden, een onbekende voor me, maar dat hoeft geen punt te zijn.

Op zich is 38x12x46 een mooie maat, is 300m WR ook prima, en is domed AR coated saffier gewoon een prima spec. De band, die tapert, dus da’s ook mooi.

De ceramische bezel vind ik dan weer niet cool, want geen wabi-sabi, en de wijzers van Maen heb ik altijd zo gruwelijk lelijk gevonden dat ik het merk nog nooit serieus overwogen heb.

Ik zou eerder proberen een tweedehands Halios Seaforth of een Traska Freediver scoren. Die laatste hebben een Miyota 9000 serie aan boord, maar zijn ook nog gehard en hebben een fully articulating bracelet waar ik goeie berichten over hoor.

Waarom liever een Traska? Ik heb er niks slechts over mogen horen, en ik vind ze mooi. Zo simpel kan het zijn.

Voor mij wel.

Maar ik ben bevooroordeeld. Al moet ik wel zeggen dat ik behalve m’n GMT de reguliere aquascaphe nog nooit vast heb gehad. Al heeft die een Miyota. Mijn GMT heeft een Soprod, waar ik ook geen reet vanaf weet. Een Miyota is bewezen bomb-proof.

Ik vind Baltic het geld niet waard zodra ze chinese chronografen en micro-rotors gebruiken. Ik hoor slechte dingen over die uurwerken. Maar al de aquascaphes met Miyota, de classic, witte, dual crown en brons: Prima.

Mooie kasten, fijne banden, leuk bol glas. Draagt fijn.

3 likes

sorry voor de late reactie en bedankt voor je uitgebreide uitleg.

nee maen ben ik na dit topic wel achter dat ik die zeker niet ga kopen.

ik hou mijn ogen open voor een mooie tweedehands baltic of een Traska Freediver zoals je aangaf.

bedankt voor je hulp!

(mooie gmt trouwens!)

Roy

3 likes

die traske is trouwens schitterend, maar ik zit altijd met die vat betalen bij import dat maakt een aantrekkelijk geprijsde micro brander dan net weer ineens te duur …

1 like

Absolute aanrader!!

1 like

ik zie em idd … misschien is dit wel de perfecte voor mij. komt binnekort uit zie ik. werkt dat met pre order ?

1 like

Ja hoor even aanmelden en de mannen bij Traska nemen je geld maar graag aan :laughing:

1 like

En ook Scurfa heeft mooie duikhorloges. Bijvoorbeeld de laatste Scurfa treasure seeker :ok_hand:

download images

1 like

Ik heb een MK1 uit de eerste batch, dus genummerd enzo. Zit ETA 2824-2 in.

Inderdaad, de afwerking kan beter en zou dat bij de huidige generatie ook zijn.

Omdat het mijn eerste ‘echte’ horloge is, is het voor mij een blijver. Draag hem nog steeds met regelmaat en ben er blij mee. Ook leuke reacties.

Die gasten van Maen zijn hier ook actief, zijn leuke jongens en service is goed.

Ik vind het nog steeds een schitterend horloge (wel in blauw en 38mm) en kan het van garte aanbevelen.

1 like

Hallo, Jules hier van MAEN. Zou graag even wat insights geven omtrent de MK4 en ook de prijs verhoging van dit model.

Ik zie hier en daar wat antwoorden omtrent de afwerking van de MKI ( 2018 ), wat inderdaad klopt. Vandaar dat we relatief snel de MKII hebben gelanceerd in 2019. Nu inmiddels weer 2 generaties verder en 2 jaar ervaring maken deze laatste generatie verre weg de beste tot nu toe. Dus om de MKI met onze huidige horloges te vergelijken geeft nogal een vertekend beeld. Hieronder een aantal upgrades voor de nieuwe MK4. Wat ook de prijs verhoging van 549€ naar 599€ verantwoord.

  • Ceramische bezel met gegraveerde nummers.
  • 30 ATM
  • X1 superluminova
  • Vernieuwde bracelet met betere end links en meer micro adjustments op de clasp.
  • De gehele afwerking is in een totaal andere ‘‘league’’ dan de MKI en ook een flinke stap omhoog tov de MKII. We werken voor de MK4 met onze nieuwe leverancier en hebben echt veel geld geïnvesteerd in de beste kwaliteit die we konden krijgen.
  • Volledig nieuwe doos inclusief full grain leren watch roll.

Omtrent de vragen over het uurwerk. Het klopt dat we voorheen de ETA gebruikten, helaas is het bijna onmogelijk om nog nieuwe ETA’s te vinden tegenwoordig, en al helemaal tegen een redelijke prijs. Vandaar dat we sinds 1.5 jaar aan het testen zijn gegaan met meerdere uurwerken en de Ronda R-150 er het beste uit kwam. We hebben tijdelijk de STP 1-11 gebruikt welke wel mooie decoratie heeft, alleen helaas was dit niet het meeste stabiele uurwerk. En aangezien we bij deze generatie geen display caseback meer gebruiken maakt dat ook niet zo veel meer uit.

@LeRoyale we zouden je heel graag foto’s sturen maar deze hebben we op het moment nog niet. Natuurlijk komen deze snel online. We zijn op het moment bezig met een volledig nieuwe website, vandaar dat dit op het moment nog niet te zien is.

Nu wil ik hier geen sales praatje achterlaten, maar ik denk dat los van het feit of je het design leuk vind of niet, de specs van de Hudson erg goed zijn voor de prijs. Mochten er nog vragen zijn dan kun je me ook een berichtje sturen!

21 likes

Kijk dat vind ik dan wel weer sjiek zo’n uitgebreide reactie van de makers.

Vind zelf die wijzers juist weer een pluspunt van deze horloges. Ken niet veel andere modellen die zo iets hebben. De Maen GMT heeft bij lang op de shortlist gestaan (samen met de Baltic trouwens) maar de Christopher Ward heeft het voor mij toch gewonnen.

3 likes