Maen Hudson 38mm Mk4, doen ?

Beste HF

ik heb toch even jullie mening nodig over een beslissing die aanvankelijk vrij makkelijk leek.
Ik wist het zeker, de nieuwe release van de maen hudson ging ik kopen. Er werd me verteld dat deze 500 ging kosten. Niet veel geld voor wat je krijgt in mijn ogen. Nu kreeg ik een mail dat hij dus 600 gaat kosten. Dat vind ik dan net weer een grens over, voor een merk dat voor mij niet meteen bekend in de oren klinkt. Het uurwerk dat hier in zit is me ook vrij nieuw, en heeft zich nog niet echt bewezen als ik de forums lees.

Nu is de vraag… vinden jullie dit horloge 600 euro waard niet alleen qua looks maar als totaalplaatje…

ik hoor graag jullie meningen.

Roy

3 likes

Ik heb de eerste generatie gehad. Kwaliteit was om te huilen voor het geld… Voor mij nooit meer een Maen

5 likes

bedankt voor het delen van je ervaring, daar heb ik wat aan. Is niet niks , even 600 euro uitgeven dan wil je wel iets goeds hebben.

ook Roy

1 like

Ik heb een Skymaster Mk1. Niets op aan te merken. Deze vind ik gewoon enorm saai.

kwestie van smaak natuurlijk. ik hou niet van kleuren en poespas… gewoon strak en stijlvol.

2 likes

ik heb trouwens net een mail ontvangen van maen.

ik vroeg of ze wat fotos hadden van het ontwerp zodat ik een beslissing kon nemen.

hun antwoord; hebben we niet.

eigenlijk krabbel ik nu al terug, geeft geen vertrouwen.

3 likes

Net even gekeken. Specs zijn nice en ziet er imo goed uit. Maar ik ken het merk niet en nog nooit irl gezien. Dus kan niet oordelen over de kwaliteit.

Genoeg ali troep heeft op papier ook goede specs. Maar als je ze dan vast hebt :sweat_smile:.

1 like

Maar wat heeft deze dat de andere 26.781.437 andere zwarte duikers niet hebben?

1 like

Ik herinner me nog goed hier op het forum toen de eerste maen hudson uit kwam. De renders waren prachtig, de specs enorm en de prijs was zeer goed voor de specsheet… Totdat de horloges op het forum aankwamen, slechte afwerking kast, slechte uitlijning en een hoop maen horloges in het blauwe gedeelte na een week.

2 likes

38mm maat, geen datum, structuur dial

hmm, op zon moment ben ik echt blij dat dit forum bestaat en je een beetje kan helpen. bedankt!

1 like

Als het mijn geld was zou ik doorsparen voor een tweedehands Christopher Ward Trident. Sterker nog, ik heb er één in 38mm. Wel een blauwe en met datum, maar het is in mijn ogen een veel gebalanceerder design dan dit commissie ontwerp.

4 likes

Daarom is dit forum er :smiley:

Laat eventueel weten wat je precies zoekt in een horloge? De kennis op dit forum is enorm, ik heb dit ook gedaan voor mn trouwhorloge en er kwamen suggesties die zeer goed waren, waar je zelf niet aan gedacht zou hebben.

1 like

@Mipnick deel eens wat wijsheid!!

1 like

Dat is best wel jammer. Temeer omdat één van de Nederlandse oprichters van “MAEN watches”, @Julesvh zelf ook actief is op het forum.

Ik weet dat ze een ‘matige start’ hebben gemaakt met de eerste editie van de Hudson die minder was afgewerkt dan de prototypes, maar ik heb wel begrepen dat ze dat met deze nieuwe versies flink hebben verbeterd. Ik denk dat je er voor 600 euro een uitstekend horloge voor krijgt. Met het uurwerk ben ik zelf niet bekend. Ik weet nog wel dat eerdere versies een ETA 2824-2 uurwerk hadden. Elaboré afgewerkt zelfs.

https://www.horlogeforum.nl/t/verkocht-maen-hudson/179351

1 like

fotootje ? ben ik inderdaad ook naar aan het kijken alleen dat logo op links is wat me nog tegenhoudt…

eigenlijk een niet te bulky duikers horloge dat ook gedragen kan worden bij een nettere gelegenheid. een alledaags horloge wat nog steeds een duiker is. vaak zijn duikers meteen best bulky net zoals een citizen promaster (wat ook geweldig is maar voor andere doeleinden).

38-39mm is een must … 40/41 heb ik geprobeerd maar is toch echt te groot voor mijn smalle 16,5cm polsen. (spb143 gehad)

niet te dik …

niet teveel kleurtjes… gewoon strak… tegen het retro aan.

ik moet zeggen de CW kwam dichtbij maar de lume op de bezel is voor mij niet mooi.

bedankt alvast !
Roy

ja inderdaad alles boven de 500 dan ga ik echt goed nadenken…daaronder zijn impulsaankopen toegestaan :stuck_out_tongue:

heb ik ook gelezen , hun vroegere uurwerken zagen er super uit maar over de nieuwere … het lijkt een soort test uurwerk dat niet veel horloge merken gebruiken vanwege het onbekende. en waarom ik dus niet koop omdat er niet veel over te lezen valt :smiley:

1 like

Dit ding heeft trouwens fantastische lume. Het is net een zaklamp en het blijft de hele nacht leesbaar. Inclusief op de bezel. Hij is er uiteraard ook in standaard zwart

4 likes