Maen Hudson 38mm Mk4, doen ?

Misschien de CW C63 sealander? Geen duikbezel, wél 150m wr. €120,00 korting met code.

1 like

ziet er dan wel net even wat beter uit als een maentje idd … mooi ook die zwarte datum!
proberen om een mooie tweedehands op de kop te tikken dan maar…

Roy

ja alleen jammer van die lume bezel…

Ik kom het horloge nu voor het eerst tegen. Het doet me niets, sorry. En de specs vind ik ook niet bijzonder. Voor dit geld is zoveel leuks te krijgen.

2 likes

Niet het geld waard in mijn ogen, wat ik allemaal heb gelezen hierover. Een 2e hands squale is prima verkrijgbaar voor dat geld en stuk betere kwaliteit lijkt me (alleen de kroon is niet top). Of een licht gebruikte baltic (een nieuwe is 700 dus dat is ook een optie als je die mooi vindt).

Wellicht heeft het orakel van HF - @Fate_Amenable_To_Change - nog een betere suggestie.

2 likes

Ik ken je budget niet maar een tudor bb36 ticked veel boxes. Verder zou ik inderdaad eens kijken bij cristopher ward, steinhart eventueel. Een oris aquis in 39mm?

1 like

budget wil ik toch het liefst in de buurt van de 600/700 blijven. ik zit vaak op kantoor maar moet ook vaak het magazijn in dus ik wil niet eens te duur/zakelijk horloge als je snapt wat ik bedoel. denk dat zon tudor heel mooi is maar dan ben ik bang voor krassen en dergelijke :stuck_out_tongue:

is baltic het geld waard ?

3 likes

Wat ik hoor wel - ik heb maar 3 horloges dus ik heb er zelf geen.

2 likes

100% het Franse geld waard. Ik heb er zelf ook één en er zijn nog veel meer fans hier op het forum.

Baltic timmert sowieso lekker aan de weg. Er zitten nog wel wat toffe collecties in het verschiet. :muscle:

1 like

Seiko Sarb035?

1 like

ja deze ziet heel leuk uit inderdaad. enige waar ik nog over twijfel bij de baltic zijn de lugs… ik heb smalle polsen… hele smalle polsen… en ik zie de lugs toch vaak overhangen of is dat onjuiste waarneming ?

Roy

Hij is 1mm langer dan de Hudson, 47mm.

tof horloge maar ik ben toch meer op zoek naar een duiker denk ik. heb vaker een dressyer horloge gekocht en steeds blijkt dat ik deze niet snel draag…plus ik vind de sarb035 geen 600 euro waard waar ze nu voor gaan. ben ik daar alleen in ?

fair point

Ik denk dat dat alleen maar lijkt op de foto’s… Hij draagt wat mij betreft kleiner dan bijv. de Tudor BB58. Het horloge draagt ook heel licht.

Hierbij de dimensies.

  • CASE SIZE : 39MM (diameter) X 47MM (lug to lug)
  • LUG WIDTH : 20MM
  • THICKNESS : 12MM

Is dit niet iets? San Martin maakt goeie dingen. Niet erg origineel, maar volgens mij zoek je dat ook niet. Zonder datum, 38mm, tegen retro aan.
https://www.horlogeforum.nl/t/te-koop-san-martin-sn-004-g/367239

Huh? Ik heb het niet gevolgd…

Ik vond de Maen kudt.

38mm? Heerlijk.
Saffier? Top.
Eta? Super voor het segment.
Band? Geniaal.
Afwerking? Door een blind persoon met Parkinson. De kast en wijzers waren super slecht afgewerkt.

Eigenlijk zonde, want het is een leuk origineel concept. Ik had wel de MK1, maar dan nog…
Voor mij geen blijver geweest, maar wellicht dat ze met de betere QC een tweede kans verdienen.

Helemaal niet, ik vind de SARB033 en 035 veel te duur geworden.

Verder kan je evt ook kijken naar een: Seiko sne569p1 Prospex diver

1 like

:thinking:

1 like