Hee allemaal. Ik ben geinteresseerd in de Maen Manhattan maar ben aan het twijfelen tussen de verschillende opties. Ultra-thin (39mm) lijkt erg mooi en ik zou er het geld ook voor over hebben (1499eur). Maar 37mm spreekt me ook aan, heb redelijk dunne polsen. De 37mm (999eur) is 9.3mm dik en de ultra thin 6.9mm. Het is jammer dat ik ze niet uit kan proberen (behalve in Stockholm). Heeft iemand ervaringen of tips? ![]()
Om het nog moeilijker te maken zou je ook kunnen kijken naar de 37 Ultra Thin
Integrated bracelets dragen vaak wat groter, dus als je polsen niet al te groot in omtrek zijn, zou ik voor de 37mm gaan. Ook gezien de kastvorm.
Vergelijk de Lug 2 Lug afmetingen even en kijk of dat past op je pols.
De Ultra Thin 37mm heeft zelfs een iets grotere L2L dan de gewone 37mm zie ik net.
Jaaa inderdaad. Maar ik vind die wijzerplaat toch minder. Die strepen van de andere modellen vind ik erg mooi. Dank voor de tips mbt pasvorm en L2L!
Ik vind het persoonlijk wel echt geld hoor ……
Precies. Het blijft een mode/plak-merk. Gebruikt ook meteen vrijwel niets meer waard.
Nu heb ik niks met Maen, maar dit geldt toch voor bijna iedere microbrand? Generiek Seiko of Sellita uurwerkje erin, eigen naam plakken op de dial en als die op mat ploft thuis is 50% waarde al verdampt.
Daar sla je de spijker op de kop. Dat vind jij. TS geeft aan dat hij het er voor over heeft. Prima toch?
Als TS het mooi vind… ![]()
Met kleine polsen de 37mm nemen. Rechthoekig draagt optisch groter dan de maat doet vermoeden.
Erg mooi horloge en alvast veel draagplezier welke het ook wordt.
Jammer van de zure reacties hier. Als je niks bijdraagt kan je ook gewoon doorklikken.
Het zegt niet zoveel over de dikte, maar wat ik laatst heb gedaan voor een horloge met een alternatieve vorm is het silhouet van een horloge geschetst en dit op mijn pols gelegd. Dan weet je in ieder geval hoe het formaat van de kast zich ongeveer gaat verhouden tegenover je pols.
Dank voor de tips. Ik heb wel een zwak voor Microbrands. Was ooit van plan evt een NTH aan te schaffen maar die zijn niet meer (en ik ben trotse eigenaar van een Ketelaars
). Ik volg Maen al een tijdje, vind dat ze mooie horloges maken, eigen karakter maar vrij subtiel, niks OTT. Daarnaast vind ik de link met NL wel leuk. Ze krijgen goeie reviews van toch bekende sites, ook prijstechnisch. Maar goed, het gaat idd om wat ik mooi vind (en het waard vind).
Ik heb onlangs een Mean brooklyn triple calander overgenomen hier op het forum. Ik vind het een fantastisch horloge. Band en afwerking van de kast is zeer degelijk.
Neem de 37 maar als je kleine polsen hebt