Maen Only NL

Tja, uiteindelijk wat stijlvoller is hangt toch af van je voorkeur. De BJ glimt meer en heeft een gekledere voorkomen. Vreemd genoeg heb ik heb op wat wrist shots gezien dat ik het toch niet zo vind overkomen. Da Maen is binnen iets sportievers nog steeds heel gekleed en de meest wrist shots die ik daarvan zie kan ik wel waarderen.

Guess who’s back😎

5 likes

11 likes

En nu de groene

12 likes

Ik ben eigenlijk helemaal niet zo van de chronografen, maar deze nieuwe MAEN Skymaster M6.1.2 spreekt mij wel aan zeg :star_struck:. Qua design en case (38mm) vind ik 'm zelfs mooier dan de Daytona.

4 likes

Ik zou ook die champagne reverse panda nemen maar dan met stalen tachymètre bezel

Heel dik

7 likes

Ook heel mooi, maar ik vind die tachymeter wat te druk. Alsnog heel mooi, MAEN is killing it

Dat is juist de Panda, dit is een Reverse…

4 likes

Ja my bad :see_no_evil:

Vandaag zag ik deze voorbij komen. Heeft wat inspiratie opgedaan van andere horloges maar wel erg mooi geworden!

3 likes

Met uitzondering van MB&F en mogelijk Vianney Halter kun je van ieder horloge wel zeggen dat hij iets van een ander horloge heeft

Heeft iemand hier op hf al de Hudson mk5?

2 likes

Nog maar een keer mijn Hudson mk4. Er zullen best wel wat liefhebbers met een Mean rondlopen in Nederland. Kijken of dit Maen Only topic weer een beetje aangeslingerd kan worden……

2 likes

Hoe is de kwaliteit van deze horloges? wil er zelf al een tijdje een aanschaffen maar durf de trigger niet over te halen :upside_down_face:

Welk model heeft jouw voorkeur?

De triple calendar op jubilee

1 like

Goede keuze! Van de buitenkant vind ik het een fantastisch horloge. Die van mij loopt alleen zo’n 45 sec per dag in de plus. Die zal eerdaags even afgesteld moeten worden.

3 likes

Ik zal m morgen weer eens omslingeren. Hij verdient wat betere foto’s

1 like

Mijn Hudson is een fijn horloge, de stalen band draagt heerlijk, het gehele horloge is mooi afgewerkt, het ontwerp is eenvoudig ‘clean’ zonder dat het een direct kopie is van een klassieker.

1 like

Ik heb twee Maen horloges, een Hudson mk2 in 38mm en een Skymaster mk1 reverse panda…

De Hudson heb ik nieuw gekocht in 2020 of 2021 met stalen band, nato en een extra croco met gesp. Ik heb er later een goedkope nylon bijgekocht met een gesp die alleen de prijs al waard was. Met deze laatste band is hij een half jaar mee geweest naar Suriname. Daar was het mijn gada, ik heb ermee gezwommen in rivieren, zwembaden en eigenlijk continu mee rondgelopen. It never missed a beat. Het perfecte horloge voor op reis; onopvallend, betrouwbaar, functioneel. Voor het geld bijna onverslaanbaar. Maar ook, als er iets mee gebeurt, je raakt hem kwijt tijdens het zwemmen of zo dan is het balen maar er is figuurlijk geen man overboord. Het enige kritiekpunt dat ik heb bij mijn mk2 is de kroon maar ik geloof dat daar inmiddels iets mee gedaan is,

Toen de Skymaster uitkwam was ik er zeer van gecharmeerd. Goeie maat, gebalanceerd design, wellicht een weinig generiek maar dat zijn er wel meer. De prijs was voor het gebodene mijns inziens bijna belachelijk laag. Maar ik bleef treuzelen en hij verdween weer uit beeld. Een punt bleef, als hij er kwam moest het een panda of een reverse zijn, anders was de overlap in de collectie te groot.
Paar maanden later kreeg ik een appje van een forumlid die op de hoogte was van mijn voorkeuren dat er eentje in het blauw stond. Ik heb zonder nadenken toegeslagen en dit is het resultaat.

Samenvattend kan ik zeggen dat ik meer dan tevreden ben over mijn Maenen, zeker voor de prijs. Leuk is ook dat de oprichters van Maen hier op het forum actief zijn

1 like