MAEN Skymaster

Nieuws van onze Hollandse vrienden uit Zweden:

MAEN komt met een 38mm Chronograaf met ETA 2894-2 uurwerk. Niet alle dials zijn even mooi, maar mocht ik mezelf voor de keuze stellen, dan vind ik het erg lastig (die panda! :heart_eyes:)

Omdat ik al twee horloges van Maen heb, vind ik mijzelf niet echt objectief. En ondanks de beperkte informatie vind ik het horloge nu al supermooi.

Wat vinden jullie?
03

https://www.maenwatches.com/pages/skymaster

13 likes

Ziet er leuk uit. Doet me wel vaag ergens aan denken. Kom er niet opā€¦puntje tong. :face_with_hand_over_mouth:

8 likes

S -ky- Master
S -peed- Master

Bedoel je?

:wink:

1 like

Maen weet wat wij willen! :+1:

1 like

Een kijken of de lugs/ facetten op deze in het echt wel net zo goed uitkomen als op de rendersā€¦

Dat was me toch een afknapper bij de hudson.

3 likes

Van MoonWatch naar MaenWatch :joy:

20 likes

Niet heel origineel
Niet heel goedkoop
Niet mijn ding

Maar als het wel jouw ding is, dan lekker kopen. :blush:

Of doorsparen voor een echte. :nerd_face:

1 like

ā‚¬799 voor een speedy hommage. :persevere:

Ze zien er wel prima uit. :ok_hand:t3:

2 likes

:face_with_raised_eyebrow: Blij dat ik een Speedy hebā€¦

1 like

Niet heel origineel - Eens
Niet heel goedkoop - Eens
Niet mijn ding - iets met smaak, gelukkig maar

Maar als het wel jouw ding is, dan lekker kopen. :blush: - Eens

Of doorsparen voor een echte. :nerd_face: - Waarom kiezen? :wink:

Over ā€˜de echteā€™: het staat mij een beetje tegen dat de listprice in '19 et ā‚¬ 300 werd verhoogd en vorige maand weer met ā‚¬ 100. Zonder aanwijsbare reden. Dat is een halve Maen Skymaster!

3 likes

By the way: voor een ETA 2894-2 is dit toch echt niet zo duur, of vergis ik mij?

De ETA uurwerk hebben ze ook in de Maen Hudson van een paar honderd euro. De Hudson heeft ook nog een stalen band etc.

Stonden er genoeg te koop:

1 like

Dat is een 2824-2, een ander uurwerk en ook scherp geprijsd in vergelijk tot de concurrent

Ah ja tuurlijk. Dit model heeft natuurlijk een chrono, my mistake.

1 like

Mooi model. Maar hoogstens leuk voor 250 euro, het hommage segment.

Voor dit geld koop je een vintage Omega Connie. Of een Seiko Brightz (SDGM003 iemand?). Nou ja, etc.

Volgens mij zijn we het redelijk eens met elkaar.
Niet heel goedkoop vs. niet heel duur.

Een tweedehands reduced koop je voor het dubbele. En die houdt zijn waarde meer dan deze Maen.

1 like

Weet iemand misschien hoe dat zit met deze ETA uurwerken? Ik dacht dat ETA niet meer levert aan micro brands en alleen aan de Swatch-groep, of heb ik het mis?

Ik zie er geen Speedmaster in, eerder de Deep Sea Chrono.

11 likes

Ik vind hem heel mooi

:point_up_2:

1 like