Ik heb een maf probleem met een Seiko 6105. Ik heb een horloge gekocht op een soort kleedjesmarkt voor 5 euro. De kast leek op een Seiko-achtig iets, de rest leek op een 6105.
Ik heb dit horloge samen met een andere, ‘echte’ 6105 naar Richard Ashkam gestuurd. Hij stuurde me dit mailtje:
" Your watches arrived safely this morning.
I have to congratulate you on buying possibly the cheapest 6105 in history. It is
definitely a complete 6105, including the case which someone has modified into it’s
current shape! Yikes! I’ve opened the back and the movement is in good cosmetic
condition.
So, the question is… what to do with it now? I could make some suggestions but I’d
like to hear what you have in mind first."
Richard vraagt om suggesties van mijn kant. Nou, die heb ik dus niet! Ik was echt in de veronderstelling dat iemand een wannebee heeft willen maken. Daarom heb ik de gok maar genomen voor 5 euro. Ik was er niet vanuit gegaan dat iemand een 6105-kast heeft verprutst!
Da’s inderdaad waar: ik denk dat ik eerst moet weten wat het me zou gaan kosten om er weer een 6105 van te maken, voordat ik besluit of ik dat waard vind.
't Is wel leuk om op eBay te kijke wat ze momenteel waard zijn.
Een heel interessante ontwikkeling! Er bestaat dus een 3e uitvoering van de 6105. Toch geloven Richard A. (waar het horloge nu is) niet dat het hier om deze uitvoering gaat: bij die van mij zit er te veel ronding in de lugs. Toch een stukkie huisvlijt van iemand die wel raad wist met een dremel.
Kijk maar, hier een foto van de achterkant. Vergelijk de vorm van de lugs maar me de foto (van de voorkant) met die van het horloge op timezone.com
Al met al wel een leuke ontwikkeling. Richard gaat het horloge voor me opknappen en ik ga het gewoon dragen!