Mag de rotor van een eta 7750 bij beweging duidelijk hoorbaar zijn?

De titel is eigenlijk al duidelijk. Ik bezit een paar automaten, maar van mijn eta 7750 is de automatische opwinder hoorbaar als hij draait. Is dat normaal of moet die doodstil zijn.

groet Bert

Google naar “Valjoux wobble” :wink:

Ik heb al iets gevonden en maak me er niet ongerust meer over. Ik heb net mijn tweede Steinhart in gebruik genomen en dacht meteen dat daar ook al iets mee aan de hand was. maar dit is dan toch wel normaal. Hopelijk is deze klok wel goed, dat versterkt mijn vertrouwen in het merk weer.

Groet Bert

Aanlopen of slepen mag niet. Voor de rest, kan en mag de 7750 “lawaaierig” zijn, doordaar hij naar één kant opwindt. Heb zelf geen Steinhart, maar hoop dat dit je vertrouwen enigzins terugbrengt. Het verhaal over de keramische bezel heb ik met verbazing gelezen…

Mijn 7750 hoor je ook en loopt al lange tijd zeer goed, ik maak me er niet zo druk om.

hij is slechts hoorbaar als hij een kant op draait, de andere kant op is hij stil, dus zal hij niet aanlopen. Wat mijn andere Steinhart betreft baal ik wel, maar uiteindelijk zal het wel goed komen. Stiekum kijk ik naar het origineel van Rolex maar daar hangt toch nog wel een prijskaartje aan van 5 a 6 K.
Het klinkt vreemd ,maar ik zal mij nader verklaren. Oorspronkelijk was ik van plan om een Breitling Navitimer 01 te kopen, maar daar viel de stalen band mij enigszins van tegen en ben toen verder gaan kijken naar goedkopere 7750 alternatieven en ben aldus bij Steinhart terecht gekomen en heb een Nav-B 47 gekocht. Omdat het toch relatief goedkoop was heb ik er voor de lol de Ocean GMT bij gekocht. Die klok (is natuurlijk een Rolex kopie) ben ik gaandeweg steeds mooier gaan vinden, waardoor ik dus nu, na de slechte Steinhart ervaring, naar een originele GMT2 van Rolex aan het kijken ben. Alternatief zou nog een Grand Seiko in Titanium kunnen zijn.
Voorwaarde voor een echt dure aankoop is dat hij wel zo veel mogelijk zijn waarde moet blijven houden.
Ik vind het nog steeds waardeloos dat de inlay zo slecht was, want dit tweede exemplaar was voor de rest prima, de GMT wijzer was wel goed uitgelijnd en in de 2 weken dat hij gelopen heeft liep hij zo ongeveer op de seconde nauwkeurig.
Ik heb vanavond weer wat te doen dat is duidelijk.

Groet Bert

De “door Breitling aangepaste” 7750 die in mijn Chronomat zit is ook duidelijk hoorbaar.

De automaat in mn Rolex GMT is volledig geruisloos. Maar dat is uiteraard geen 7750.

Ja… een 7750 mag je best horen en voelen :slight_smile:

Ik ben helemaal gerustgesteld, het horloge lijkt ook nog eens heel nauwkeurig te lopen. Dus het vertrouwen in Steinhart stijgt weer. Ik hoop dat het met mijn GMT Ocean nu ook eindelijk goed opgelost wordt. Bedankt voor jullie antwoorden.

Groet Bert

Ik heb een Steinhart met een Eta 7750. De rotor is duidelijk hoorbaar, maar de Nav B-Chrono II loopt perfect! Ben er erg blij mee!!

Bert928GT Schreef:

Ik ben helemaal gerustgesteld, het horloge lijkt
ook nog eens heel nauwkeurig te lopen. Dus het
vertrouwen in Steinhart stijgt weer. Ik hoop dat
het met mijn GMT Ocean nu ook eindelijk goed
opgelost wordt. Bedankt voor jullie antwoorden.

Groet Bert

ik hoop ook dat ze het netjes oplossen voor je
maar om nu gelijk Steinhard te prijzen omdat hun ETA
het nog goed doet,
lijkt me ongeveer even optimistisch als iemand die een olie lekkende Volkswagen de hemel in prijst omdat er zulke goede Pirelli Winterbanden onder zitten.

die heb ik ook.

Groet Bert

Bert928GT Schreef:

Ik ben helemaal gerustgesteld, het horloge lijkt
ook nog eens heel nauwkeurig te lopen. Dus het
vertrouwen in Steinhart stijgt weer. Ik hoop dat
het met mijn GMT Ocean nu ook eindelijk goed
opgelost wordt. Bedankt voor jullie antwoorden.

Groet Bert

Ik hoop van niet, maar ik heb het idee dat de bezel een heikelpunt voor je blijft. Dat scheve ligt denk ik aan het design en valt snel op.
Dat van de afbladerende cijfers is natuurlijk niet zoals het hoort. Als het scheve geen dealbreaker is, zou ik het nog een kans geven. Maar als het je stoort, dan zou ik er nog even goed over nadenken voordat je em weer terug krijgt.

Ik heb een Junghans MB Chronoscope gehad en ik meen me te herinneren dat daar ook een “hevige” 7750 in zat.

Je voelt en hoort het ding wel degelijk en dat is normaal. (tu)

Groet, Glenn