Graag maak ik gebruik van jullie kennis en hulp. Had al even gezocht op het forum maar nog geen topic kunnen vinden over dit onderwerp.
Vandaag een Bulova moonwatch ontvangen met krassen op de lugs aan de voorzijde.
Het lijkt net dat het banden wisselen aan de voorkant is gedaan . Lastig op de foto te krijgen maar de krassen āschitterenā nog al bij bepaald licht. Echt heel erg balen. Met cape code doekje op een gepolijste kast lukt het mij wel mits niet te diep. Maar wat kan ik hier mee doen? Hierbij de fotoās waarbij het lastig is om het er goed op te krijgen:
Krasjes uitschuren met korrel 1200-2000 zonder de vorm te veranderen of kuilen / knikjes te veroorzaken en dan opnieuw glasparelen ( zo te zien ).
Afplakken zou misschien lukken maar beter kast demonteren lijkt me .
Nog een trucje om beschadigingen op gestraald oppervlak te verdoezelen is : met dubbelzijdige dunne tape fijn schuurpapier op een glad stukje rondstaf te plakken .
Vervolgens rol je het stafje met schuurkorrelzijde over het beschadigde oppervlak zonder te schuiven ( waardoor nieuwe krassen zouden ontstaan ).
Zo druk je de korrelstructuur in het oppervlak wat de beschadiging veel minder zichtbaar maakt
Bedankt voor alle reacties.
Op mij komt het over dat dit niet makkelijk is en het resultaat af te wachten is.
Kortom nog al een risico.
Vraag is dan kan ik zo leven met dit horlogeā¦
Lastig, ben zelf enorm zuinig, denk toch dat ik het zie terwijl andere het niet zien .
Toch maar proberen of de koper het horloge terug wil nemen.
Mvg. Bertjan
Waar heb je hem gekocht en via welk platform (forum/ebay/marktplaats etc.)? Hoe was het horloge omschreven? Waren de krassen niet zichtbaar op de verkoopfotoās? Ik neem aan dat je het hebt laten verzenden?
Ik zou hem absoluut willen retourneren als je een horloge āin zeer goede staatā verwachtte, en de prijs daarop was gebaseerd.
Bedankt voor alle reacties en adviezen.
Het horloge mag en gaat terug. Waarvoor dank en klasse van de verkoper.
Gekocht op tweedehands.be
En nee hij was niet nieuw maar volgens de verkoper erg netjes en op de fotoās waren de krassen achteraf een beetje te zien maar zeker niet duidelijk.
Had naar mijn idee vermeld moeten worden.
Is ook een kwestie van ik weet dat ze er zitten dus ik kijk er naar .
Al met al wat euroās lichter en een ervaring rijker.
Mvg. Bertjan