Mag ik dan ook eens een duit in het zakje doen

Hoi helemaal nieuw hier en via google op dit forum uitgekomen. Ik ben geen verzamelaar en draag zelfs al 15 jaar geen horloge en dat gaat altijd goed.

Dus veel duiten zal ik wel niet toevoegen ben ik bang, please forgive me :slight_smile: Waarom kwam ik dan hier terecht? Eigenlijk hoop ik wat antwoorden te vinden die ik niet 1,2,3 op google terugvond.

Wat is het geval, ik heb altijd (jaartje of 20) een voorliefde gehad voor Ă©Ă©n bepaald model Omega Constellation (121230/120230).
Ik dacht ooit als ik geld heb koop ik er eentje. Nieuw of 2e hands maakt me niet uit, its hij er maar als niet uitziet. 2e hands komen ze niet veel voor dus vandaag eens bij een echte Omega juwelier binnengestapt. Gewoon om te neuzen wat zoiets nou zou kosten. Want ik zie me ook niet zo snel iets via internet bestellen met al die oplichters en enge verhalen over duanes :slight_smile:

Afijn lang verhaal kort. Dealer had amper voorraad, bestellen ging alleen via een boek. Je wilt toch graag wat vasthouden voor je iets koopt?
Na al die verhalen die ik las over 20% a 30% korting is heel normaal met wat onderhandelen. Bleek dit toch echt de vaste prijs te zijn a €2150, niks korting.
Dit liep toch niet helemaal zoals ik me had voorgesteld.

Dus toch maar googlen aangezien het niet echt vol zit met Omega zaken in de buurt van Amsterdam.
Kwam ik deze webshop tegen, met een model wat er sprekend op lijkt maar met een typenr wat ik nergens kan vinden bij Omega alsof hij niet bestaat ook op google vind ik niks het betreft de H02604 en de zaak die het verkoopt is “http://www.goedhorloge.nl/?merk=Omega%20Horloge&pagina=aanbod” voor €1536 dat scheelt dus behoorlijk als het allemaal waar is. Er staat alleen iets bij over Half bar goud / staal, klinkt alsof het geen 18karaats goud meer is zoals met de meeste gouden modellen. Dat zou dan wel weer jammer zijn.

Dus dan blijft over:
A) Is dit uberhaubt een betrouwbare zaak?
B) Waarom kent Omega dit modelnr niet?
C) Hoe zit het met het halfbar verhaal?
D) Iemand nog tips om er betaalbaarder aan te komen bv een relatief goedkope juwelier? Mag in heel Nl zitten. Mag ook een (buitenlandse) webshop zijn als dat veilig en betrouwbaar kan.
E) Is een korting verwachten reeel, of is erom vragen toch “not done”

Ik hoop dat jullie hierop reageren met wat tips en truuks, want de kennis die jullie op dit gebied hebben, ligt zo veel voor op de mijne. En als ik daardoor niet het wiel opnieuw hoef uit te vinden, hou ik mij aanbevolen. Alvats bedankt!

Hallo wow,

Welkom op dit forum. Ik kan je niet echt met dit horloge helpen, maar je kan de zoekfunctie even gebruiken om wat informatie over goedhorloge.nl te vinden (even op alle datums zoeken), wellicht kan je dit ook even proberen voor jouw horloge type.
Maar weet je, als je op dit forum zit komen er altijd meer horloges dan aanvankelijk de bedoeling was;), tenzij je erg stevig in je schoenen staat!

Deze site is van een juwelier, dus je mag ervan uitgaan dat dit betrouwbaar is.
Heb er ooit eens een artikel over gelezen in een vakblad
Desnoods kun je een mail sturen of er de mogelijkheid is het horloge eerst te komen bezichtigen.
Hij zal toch ingekort moeten worden.

Veel juweliers verkopen (overjarige) modellen met korting via een website, omdat ze dan geen tijd en geld kwijt zijn aan een verkoopster.

Wat betreft je overige vragen:

Half bar betekend dat slechts de halve schakel tussen de brede schakels in goud is.
Op de schakel van staal zit aan de buitenzijdes een goud busje geschoven.
Bij een full bar model zit er ook nog een gouden bus om het middelste gedeelte.(zie het model wat boven jouw horloge wordt aangeboden)

Het artikelnummer wat zij vermelden is hun eigen door de computer aangewezen voorraad nummer.
Als je een mail stuurt, zullen ze het originele nummer wel hebben, maar ik heb de catalogus tot 2004 teruggezocht en hier staat ie niet meer in.
Het is dus een ouder model.
Huidige half bar modellen hebben juist alleen de middenschakel in het goud.

Ik denk zelf dat je met 20% een hele goede prijs hebt, maar je zou (per mail) nog kunnen proberen (door aan te geven dat het een ouder model is) er nog iets meer af te halen.

Ik werk zelf bij een juwelier en daar geven we zelden korting op Omega, dus je moet maar net bij de goede zitten om korting te krijgen.

Succes!

Ok dank jullie wel voor de tips. Heb ondertussen het bedrijf gemaild voor meer info oa het omega typenr. Zal ook nog wel eens voorzichtig vragen iets meer korting :slight_smile:
Ik had inderdaad verwacht dat het een verleden jaar model was nu nieuwe modellen uitkomen.

Overigens toch nog een tweedehandsmodel aangetroffen uit 1999 voor €950 weet niet of die prijs wel reeel is aangezien hij nieuw dus voor 1500 over de toonbank gaat. Wat zou hier een reeele prijs voor zijn? Denken jullie aan 40% of 50%?.
Alhoewel ik eerlijk gezegd een nieuwe toch net even aantrekkelijker klinkt.

Een vraag die dan bij mij opkomt, als je 2e hands koopt staat alles/certificaat etc op naam van de originele koper. Maw ik heb weinig bewijs dat ik de nieuwe eigenaar ben. Hij kan bij wijze van spreken zeggen dat ik hem gejat heb. Hoe gaan jullie daar mee om in de praktijk?

Meestal staat er geen naam op zo’n certificaat.

Aan een merk als Omega hangt nu eenmaal een prijskaartje. En of de prijs,
die daarop staat vermeld wel rieel is daar kun je van mening over
verschillen. Je geeft echter ook aan niet met oplichters en de douane van
doen te willen hebben, maar je wil wel korting bij een echte Omega juwelier.
Wat denk je zelf, bereik je zo je doel om dat horloge aan te schaffen?

Om te beginnen net als elke nederlander wil ik natuurlijk zo goedkoop mogelijk iets kopen. :slight_smile: We hebben het tenslotte hier niet over tientjeswerk.

Als het echt overal gelijk is heb ik niet zo’n moeite met de hoge prijs.

Echter ik las een tijdje terug op dat andere horlge forum (iets met luxe) dat juweliers een bijzonder hoge winst marge van 70% of 50% hadden. En dat daardoor vaak makkelijk tot 30% van de prijs afging.

Wat zou jij dan doen in mijn geval? Meteen de eerste beste zaak inlopen en geld neerleggen. Of even rondkijken wat allemaal haalbaar is?

Overigens de advertentie die ik zag “http://www.chrono24.com/web/nl/suchen/u/index.htm?showid=1349926&MODELL=131230&lastshow=0&anzahlgesamt=2” had het over een 13123000, volgens de omega zoekfunctie bestaat dat model niet.
Dus ik twijfelde een beetje of het wel een echte was want een juwelier zou zo’n fout niet maken 131230 ipv 121230. Maar nu zag ik op dat forum van heel iemand anders hetzelfde model in goud.

Hoe werkt dat bij Omega? dit is toch wel wat apart?
121230 kent Omega wel maar 131230 weer niet.
Schrijfout van de juwelier, MP oplichter of zo oud dat de database hem niet eens meer kent?

Luister, Omega heeft een marge van 1,98 op de inkoop ex btw.
Daar gaat nog eens 19% btw van de verkoopprijs vanaf.
Dat komt er dus op neer dat je bij een korting van ongeveer 35 % geen winst maakt.
Daar bij opgeteld de kosten voor de verkoopster, de winkel, de verlichting, de verzekering, bla bla bla… enz enz enz…
Je mag er dus van uitgaan dat als een dealer je zo’n horloge met 30% verkoopt hij er bijna zeker of niks op maakt, of erop verliest.

cmejewellery Schreef:

Luister, Omega heeft een marge van 1,98 op de
inkoop ex btw.
Daar gaat nog eens 19% btw van de verkoopprijs
vanaf.
Dat komt er dus op neer dat je bij een korting van
ongeveer 35 % geen winst maakt.
Daar bij opgeteld de kosten voor de verkoopster,
de winkel, de verlichting, de verzekering, bla bla
bla… enz enz enz…
Je mag er dus van uitgaan dat als een dealer je
zo’n horloge met 30% verkoopt hij er bijna zeker
of niks op maakt, of erop verliest.

idd, dat gezeur altijd over die extreem hoge kortingen, daar kunnen juweliers die officieel dealer zijn niet aan beantwoorden. Verwacht dat dan ook niet. Ik weet niet wie er 70 % draait van de verkoop prijs op officiele dealer horloges. Meestal is het een factor 2.0, dus ongeveer 50%.

Ach je kan je marge behalen op individuele verkopen of op omzet. (en de marges zijn voor sommige merken hoger dan je nu aangeeft)

Genesis

Dat weet ik wel, maar we hadden het nu specifiek over omega.
En de horlogemerken die wij in de winkel voeren hebben geen van allen een hogere marge dan Omega.

Altijd dat gezeur over korting koop toch gewoon een horloge wat je wel kunt betalen korting krijg je op de bazaar een juwelier moet toch ook zijn centjes verdienen ik zou in iedergeval niet als een of andere ? gaan bedelen voor een paar %tjes korting als ik het te duur vindt dan koop ik wel wat anders

gr Pieter

Ik ben er wel uit hoe en wat. Het model met 20% korting was helaas al verkocht (het was er maar Ă©Ă©nipv een partij) maar er komen vast nog wel nieuwe. Het steekt allemaal niet op een dag.

Ik wil vooral cmejewellery bedanken voor zijn gratis en zeer uitgebreide info die toch echt het nodige typewerk moet hebben gekost.
Hierdoor kan ik eea in het juiste perspectief zien en de juiste keuze maken, maar vooral zonder spijt.

Háár uitgebreide info… :wink:

Dit is de mijne:

cmejewellery Schreef:

Háár uitgebreide info… :wink:

:slight_smile: Excuus :slight_smile: ik ben in de bekende val gelopen aan te nemen dat de gesprekspartner met zoveel kennis een man moet zijn. Dom, dom, dom en goed dat je me daar even op wees.
Overigens een erg mooi horloge!!

Wat vreemd dat er sterk geageerd worden dat potentieele kopers korting willen bedingen?! In de oliewereld waar ik in werk (upstream) hebben we daar juist onze inkopers op geselecteerd, die moeten juist het maximale aan korting zien te behalen en daar spreken over tonnen zoniet vele miljoenen.

Heel gewoon dus, waarom opeens mag dat bij de aankoop van een horloge, alleen maar omdat het verschil in de emotie zit?! Rare benadering hoor.:S

Genesis