Een echte holygrail aankoop doe je niet zomaar, daar wil je uiteraard goed over nadenken. Omdat je aangaf al Breitlings te hebben, lijkt het me slim dat je juist voor deze Rolex bent gegaan. Ik ken dat met jeugddromen, daar blijf je anders op terugkomen. Het model is uiteraard wel bekend, toch blijft ie prachtig tijdloos.
De datumloep vind ik persoonlijk niet zo, maar het is natuurlijk wél heel herkenbaar Rolex.
Dat ophouden lukt volgens mij nooit, een beetje rommelen en schuiven met je collectie blijf je toch, dat zit je als verzamelaar namelijk in het bloed weet je
mooi, kan namelijk niet fout.
vraagje: waar heb je deze gekocht? nog iets onderhandelt? niet overwogen om gebruikt te kopen?
je weet dat je alles maar dan ook werkelijk alles moet bewaren van dit horloge voor als je hem ooit wegdoet of je achterkleinkind miljonair wilt maken?
als mijn opa slimmer geweest was (of t had geweten) had ik nu ook de hele kast vol met rolexen en er af en toe 1 verkocht.
De No Date en de Date heb ik afgelopen zaterdag
heel lang naast elkaar gehouden en ik vond
uiteindelijk de uitvoering met loepje toch net wat
meer ‘Rolex’ hoewel de No date absoluut ook een
superklok is!!
De datum hoort bij Rolex die loep, maar ik hou er niet van…
Ik heb ze nog niet eerder naast elkaar gezien. Alleen apart, en ik heb dat gevoel denk ik ook. Dat ie toch wat te dik aan zal voelen. En die Deepsea al helemaal…
De No Date en de Date heb ik afgelopen zaterdag
heel lang naast elkaar gehouden en ik vond
uiteindelijk de uitvoering met loepje toch net wat
meer ‘Rolex’ hoewel de No date absoluut ook een
superklok is!!
Brrr… heb 't niet zo op die loep. Eraf mollen schijnt te kunnen, maar ergens vind ik 't em onrecht aandoen. Maar zonder datum mist ie voor mij een belangrijke functie als daily beater.
Loep = Rolex Rolex… waar je mijns inziens alleen over kunt oordelen als je er langere tijd mee rond hebt gelopen… Het is (naar mijn bescheiden mening) een supercool detail dat je moet leren waarderen…
Ik vind het een topklok! Heel veel plezier er mee (tu)
vraagje: waar heb je deze gekocht? nog iets
onderhandelt? niet overwogen om gebruikt te
kopen?
je weet dat je alles maar dan ook werkelijk alles
moet bewaren van dit horloge voor als je hem ooit
wegdoet of je achterkleinkind miljonair wilt
maken?
als mijn opa slimmer geweest was (of t had
geweten) had ik nu ook de hele kast vol met
rolexen en er af en toe 1 verkocht.
Dit exemplaar is niet nieuw. Dit model wordt in deze uitvoering (zonder de RolexRolex gravure op de binnenring en met lugholes) al enige jaren niet meer verkocht. Daarnaast meen ik te zien dat de kast al eens gepolijst is, dit zie je aan de ietwat afgeronde lugholes. Als ik de papieren bekijk zie ik dat het een Y-serial is wat betekent dat hij uit 2002 is. Neemt overigens niet weg dat dit horloge er zeer goed uitziet.
Vwb de datumloep. Inderdaad kán hij eraf, zonder het kristal te beschadigen. Mijn mening is echter dat je met de datumloep er een zeer herkenbaar maar ook nuttig kenmerk zou afnemen. Bovendien zal het zeker de waarde negatief beïnvloeden, tenzij je hem voor de verkoop er weer professioneel laat opzetten; niemand zal dan weten dat hij er ooit af was.
vraagje: waar heb je deze gekocht? nog iets
onderhandelt? niet overwogen om gebruikt te
kopen?
je weet dat je alles maar dan ook werkelijk alles
moet bewaren van dit horloge voor als je hem ooit
wegdoet of je achterkleinkind miljonair wilt
maken?
als mijn opa slimmer geweest was (of t had
geweten) had ik nu ook de hele kast vol met
rolexen en er af en toe 1 verkocht.
Dank je. Ik heb mijn exemplaar gekocht bij Louis Baetens uit België. Deze persoon wordt zeer positief aanbevolen op diverse fora wereldwijd en verkoopt uitsluitend gebruikte maar wel zeer complete Rolex horloges.
Mijn ervaring met hem is ook zeer goed en dus een aanrader.
Het horloge is zoals Freek al aangaf inderdaad niet nieuw maar komt uit feb. 2003 (de Y serie liep van 2002 tot midden 2003) en is ook recent geserviced door Rolex.
Grappig detail is dat Louis zijn horloges niet alleen via fora en Chrono 24 aan de man brengt maar daar zelfs ook Marktplaats voor gebruikt. Dit is dan ook waar ik mijn exemplaar gevonden heb. Ik vond hem mooi en bij navraag links en rechts bleek het om een zeer gerespecteerde verkoper ging met vele referenties. Dus contact gemaakt en na wat heen en weer emailen en bellen dus een afspraak gemaakt en de knoop door gehakt.
Mocht iemand nog interesse hebben in een Rolex no-date, hij heeft er nog een in schitterende staat met een volgens mij zeer scherpe prijs (tu): http://link.marktplaats.nl/336316710
Een horloge ó zo fraai,
zo subliem zo krachtig, zo taai
Een horloge ó zo puur,
geschapen in een goed figuur
Een horloge ó zo magnifiek,
zo mechanisch, zo’n mooie akoestiek
Een horloge ó zo slagvaardig,
ik wens je dan ook enorm veel plezier met dit horloge ó zo pols-waardig!!