Mag ik van jou.... kwartet!

Volgens mij bestaat er maar 1 blauwe. Die lichtblauwe is m.i. gephotoshopt.

2 likes

Altijd tof, voor elke kleur t-shirt een.

1 like

Ja dat snap ik :wink: Daar is het allemaal mee begonnen. Nog bedankt he.

Mooi compleet viertal, proficiat .

Ja, volgens mij dus ook. Een snelle Google search, vanmiddag, leverde in ieder geval niets op.

Dat klopt. Contact gezocht, afspraak gemaakt, in de auto en binnen een uurtje was de overdracht geregeld. Nog nooit zo snel zaken gedaan voor een horloge.

Ik heb nog een aardige verzameling vintage Pontiacā€™s, dus uitverzamelt ben ik nog (lang) niet.

Een andere blauwe bestaat volgens mij niet. De wijzerplaat is diepblauw sunburst. Het egale lichtblauw op de fotoā€™s op internet lijkt niet op de echte.

Er zijn er maar 4 in de NY0040 serie, namelijk:

Zwarte wijzerplaat - NY0040-09E
Blauwe wijzerplaat - NY0040-17L
Gele wijzerplaat - NY0040-25Y
Lumen wijzerplaat - NY0040-09W

Nu is er ook een Citizen promaster serie met een gouden bezel, maar die hebben een ander serienummer.
Zwarte wijzerplaat - NY0045-05E
Lumen wijzerplaat - NY0046-02W

Het grappige is dat ik een tijd geleden een Citizen Promaster heb gekocht, met een donkerblauwe wijzerplaat (geen sunburst), een gouden kroon, hands en goudkleurige omlijsting van uur- en datumaanduiding en gouden bezel. De inlay van de bezel is blauw met witte minutenaanduiding, in tegenstelling tot de zwarte inlay bij alle andere uit de serie(s).
Ik heb me rot gezocht naar soortgelijke uitvoeringen, maar kan alleen de lumen en zwarte versie vinden.

Ik kwam, na het zoeken op het serienummer, nog wel een vaag plaatje tegen via Google van een soortgelijk horloge, maar doorklikken naar de Russische site is niet mogelijk. Ik ga nog wel eens op zoek naar bijzonderheden over dit horloge. Misschien is het een frankenwatch, wie zal het zeggen.

De bezel was wat afgesleten en ligt bij Monster Rob om opnieuw te laten coaten. Mogelijk dat de rest van de serie er toch ook een keertje komtā€¦ Nog bedankt voor de leuke reacties.

4 likes

Dat is een hele mooie mod zeg. Je brengt me op ideeƫn. Net nu ik dacht klaar te zijn met die Citizens.

1 like