Mag ik voorstellen, Seiko vintage digi diver, en ana digi sports. Wie heeft deze ook?

Ondanks dat mijn voorkeur uitgaat naar Seiko handopwinders, kan ik niet om de vintage digitale Seiko’s heen. Ze passen echter prima bij mijn collectie van divers.
Op de een of andere manier boeien deze mij ook.

Op het forum kom je niet veel vintage Seiko quartzen tegen. Uurwerken waar nog echt veel metaal in zit en alles veel degelijker aan voelt dan de moderne uitvoeringen, waarvan het plastic gehalte wat hoger is.

De uitvoeringen in mijn bezit voldoen aan mijn wensen, namelijk,Stalen kast, geschroefde bodem en ruim waterwerend.

Ik wil er graag twee van laten zien, een Duik computer S800-0010 en een ana/digi, H556-5029.

Goed in te zetten voor vrije tijd en camping, zwemmen,. Deze blijven ook in mijn bezit.

De eerste die ik wil voorstellen is een S800 Air diver,zojuist deze gewonnen op E-Bay en heb er nu twee in mijn bezit. De band wordt voorzien van een originele rubbere uitvoering. Een cleaning en polishing job, en klaar voor de komende vakanties!!!

200 meter waterdicht, stalen kast, 40x45 mm is een mooie maat. Een echte tank, kan tegen een stootje.

Stalen geschroefde bodem, zeer degelijk,

De vast gemonteerde Kunstof bezel laat zien dat hij gebruikt is, na verloop van tijd zal ik de letters weer opfrissen met nieuwe (kunstof)lak. Origineel is de bezel niet meer leverbaar.

Op de pushers die zeer zwaar zijn uitgevoerd, horen eigenlijk gele kunstof ringen te hebben.

Ik bespaar jullie de saaie opsommingen van mogelijkheden, zoals dat er 20 afdalingen op tijd en maand kan worden geregistreerd en opgeroepen, de datum tot 2040 automatisch juist wordt aangegeven, Grafisch aanduiding van het aantal duiken, etc etc.

Belngrijker voor mij is dat het een prettig te dragen horloge is, die inzetbaar is voor dagelijks gebruik of een servuival onderneming in de Amazone om maar wat te noemen.
Toch vreemd dat ze relatief zeldzaam zijn.
Heeft iemand de originele handleiding nog of een nieuwe bezel, ik hoor dat graag.
Link naar de partslist;http://www.seikodigitalwatches.com/BXXX-UXXX/S800A.pdf

Nog een vrijtijds klok is deze H556-5029,

Prettig draagbare dual timer,
Waterwerend, tot 100 m.
Ik zwem er ook mee, geen probleem!
Deze heb ik ook zojuist gekocht op E-Bay.
Eigenlijk aangeschaft voor reserve onderdelen, maar is daar te mooi en goed voor. Probleem is dat Seiko nauwelijks parts beschikbaar heeft.
Hij wordt eerdaags weer tot een toppertje gemaakt, net zoals de bovenstaande S800.
Goed te zien is dat hij in een gebruikte staat is. Mijn doel is om hem als nieuw er uit te laten zien en te laten werken.

Stalen geschroefde deksel en stalen kast.

Tegenover mijn vrouw kan ik vele argumenten verzinnen waarom dit klokje in mijn collectie moet.
De belangrijkste redenen is dat ik hem gewoon mooi vindt, voor mij niet geheel onbelangrijk.
Mooi diep zwart, draaibare bezel.

Originele band?

Zijn er meerdere mensen die soortgelijke klokken in bezit hebben, of oude quartzen uit het begin?? laat ze maar eens zien!

Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinsten!
Zelf ambieer ik geen kwarts maar ik kan me wel iets voorstellen dat een ander er wel een passie voor heeft, zeker wanneer het om vrij zeldzame modellen gaat.

mvg, Frans

Geen ervaring met deze Seiko’s, maar die dual timer vind ik toch wel erg mooi! (tu)