Mag op slot: Vraag over aankoop Rolex Datejust 1989

Een collega van me is op zoek naar een Rolex Datejust uit 1989. Liefst een donkere wijzerplaat.

Hij heeft er een op het oog, wel met een lichte wijzerplaat. Hij vroeg me wat ik ervan vind. Behalve dat ik het een heel mooi horloge vind en deze er netjes uit ziet kan ik er weinig over vertellen. Vandaar de vraag aan jullie, horlogevrienden wat vinden jullie ervan.

Dit horloge is een 16030 uit 1989, tapestry dial, 36 mm plexiglas met doos en papieren.
De prijs is € 3.450 inclusief 1 jaar garantie.

Ik heb deze vraag per ongeluk in een ander topic aangemaakt. Zal daar een melding maken.

De manier waarop de endlinks op de kast zitten, zou voor mij echt een afknapper zijn. Verder vind ik 3450 erg veel. Voor dat geld heb je ook een two tone. Of in ieder geval een fluted (witgouden) bezel.

En ik zou de clasp wel graag willen zien.

Edit: wel B+P dus.

1 like

Doos en papieren zitten erbij toch?

Ben zelf ook in de markt voor een vintage DateJust. Wat zou een normale prijs zijn voor bovengenoemde horloge?

2 likes

Hebben jullie het horloge ook IRL gezien? Dial lijkt me niet helemaal “clean”.
Prijs voor een Datejust met b&p is marktconform.

Bedankt voor je reactie, dit is de sluiting:

Hallo @Watch2Morrow het horloge hebben we nog niet in het echt gezien. Dat gaat deze week gebeuren.

Dat van de endrinks was me nog niet opgevallen. Mooi dat er zoveel kennis op het forum is. Ik heb nog een foto van de zijkant, daar zie je het ook.

1 like

Hij lijkt niet helemaal fris op deze foto:

Clasp ziet er op het oog goed uit!

Ik zie wel iets dat lijkt op een schaafplek op de plexi op 3 uur:

1 like

Tip: vraag om een duidelijke video via de app.
Dan zie je meer dan op de foto’s. Succes!

1 like

Ik zie op de sluiting K3, volgens oysterworld.de is dat 1986 maart. Betekent dit dat de band en het horloge niet bij elkaar horen?

Plexi bedoel je :wink:

1 like

Ik zou wel willen weten waar je voor 3.450 een 16234 kan kopen met doos en papieren. Koop ik er gelijk een stuk of 5…

2 likes

Hallo @joepb Het gaat om een 16030.

Excuus, ik ben in de war. Plexi inderdaad.

En @joepb ik vergis mij al 2 keer in dit topic. Ik dacht dat deze zonder B+P was. Ik ga beter opletten.

1 like

Denk inderdaad dat je ergens voor dit budget wat moet toegeven op kwaliteit of op het idee een doos en papieren te willen, tenzij particuliere verkoop misschien ?

Dit horloge wordt aangeboden door een juwelier.

Mijn collega is inmiddels voorzien van een mooie Datejust two tone. Bedankt voor jullie reacties.