Mag op slot

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1129606045-tudor-black-bay.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=22

Het moet wel een replica zijn, maar je zou er zomaar in kunnen trappen.
Eng dicht bij het origineel.

De prijs suggereert ook niet een echte…

1 like

Maar het uiterlijk wel!
Als iemand die koopt en vervolgens op Catawiki zet zou je er zo in trappen.
De veilingmeesters zijn geen meester in het herkennen van fake.
Ik zie het verschil ook niet, terwijl ik echte BBR in handen heb gehad.
En we weten allemaal wat voor haaien daar rondzwemmen.

1 like

Het eerste wat me opviel was de kroon en de aansluiting van band naar lugs. Toch niet helemaal fris.

De sluiting ziet er ook niet strak uit toch?

Zie ik niet. Wel valt mij op dat de print niet zo scherp is als ik verwacht van een Tudor.

Er staat 110 Euro bij. Lijkt me niet dat hij probeert een fake als echt te verkopen. Anders kan ik nog wel 3000 van dit soort topics openen over Rolexadvertenties op MP.

1 like

De prijs maakt toch duidelijk dat het een replica betreft… Als je bii alle replicas van Tudor en consorten wil gaan waarschuwen dan heb je er een dagtaak aan :joy:

Als je hier in trapt dan verdien je het ook…

nah die Rolexjes voor 100 euri da gloof ik dan weer wel ! :slight_smile:

_" Toevallig weet ik de achtergrond van dit horloge. De heer des huizes is vreemd gegaan en nu neemt de vrouw wraak door zijn fraaiste horloge voor een appel en een ei van de hand te doen. Zij heeft ook een Mercedes CLE voor EUR 1200,-- te koop gehad; die heb ik zojuist op mijn naam gezet."

4 likes

Ja we zijn weer vriendelijk hier op het forum…

Het viel mij namelijk op dat deze imitatie zo goed is dat je het verschil met het origineel bijna niet meer kan zien.
Fijn dat ik direct wordt afgebrand door zeer deskundige forumleden die dit horloge onmiddellijk spotten als fake.
Helaas heb ik niet zoveel verstand van horloges en moet ik bekennen dat ik niet in staat ben het verschil met een echte BBR te zien.

Ik ga wel terug naar mijn ouwe troep en moderator, slotje graag.

In dat geval heb ik nog eenzelfde exemplaar te koop voor €1500 :grimacing: doet verkoper op MP snel mailen

Ik heb er evenmin verstand van… en als het horloge zou worden aangeboden voor 1800 euro zou ik denken; koopje!

Maar dat is niet van toepassing… Het horloge staat voor een bedrag te koop waarbij je duidelijk de conclusie kan trekken dat het wel nep moet zijn.

Als je Rolex, Tudor of Breilting op MP zoekt dan krijg je circa 100 van dit soort aanbiedingen, vandaar mijn opmerking.

Verder niet zulke lange tenen hebben…

1 like

^ dit.

Het ging mij niet om het bedrag, maar om hoe dicht de replica bij het origineel komt.
Is je dat niet opgevallen, of kijk je alleen naar de prijs?

De prijs geeft weg dat het horloge niet als origineel wordt verkocht. Als replica’s coor prijzen van het origineel te koop staan dan is een waarschuwing zeker op zijn plaats.

1 like

Weer wat geleerd duur is echt en goedkoop is nep.
Oei dan heb ik erg veel neppers…

Maar volgens mij heb je niet begrepen waar het hier om gaat.
Mag het topic nu eindelijk op slot?

Ja dat is de definitie van een replica… Een (zo goed mogelijke) kopie van het origineel.

Pff. Met je goedkoop is nep. Op marktplaats en in deze context gaat dat op, hoef je niet direct sneu te gaan zitten doen over je eigen horloges. Tenzij dat ook crappy replica’s zijn dan.

1 like

Ach, laten we het niet groter maken dan het is. Vouwfietser bedoelde het goed bij het aanmaken van dit topic.

Hoe echt de replica op het origineel lijken is bizar en een hele andere discussie. Overigens eentje die hier niet gevoerd mag worden.

Zolang we sit soort advertenties niet op HF hebben ben ik tevreden. Marktplaats is helaas verloren kwa handelaren in replicas…