Het wordt tijd om wat orde te scheppen in de horloges en ze gezamenlijk te gaan bewaren. Dus sta ik op het punt om een horlogebox aan te schaffen. Daarvoor heb ik de boxen van La Royale op het oog; ze zien er goed uit en de ervaringen ook hier op het forum over deze boxen zijn positief.
Nu viel me op dat sommige boxen een magneet sluiting hebben. En in het algemeen zijn magnetisme en horloges niet per se een heel gelukkige match. Bijzondere keuze van La Royale om deze boxen dan met magneetsluiting uit te voeren zou je zeggen.
Doe ik er verstandig aan om horlogeboxen met dit type sluiting links te laten liggen of kan het geen kwaad (bijv. omdat de magnetische houd- en/of aantrekkingskracht en van die sluitingen te zwak zijn om kwaad te kunnen)?
Als je verzameling bestaat uit oa Rolex Milgauss, IWC Ingenieur, Vertex M60 Aqualion etc zijn die opbergkisten met magnetische sloten zeker enkel probleem.
(oh ja, en heb je andere horloges in je verzameling dan ook niet , haha, grapje:) maak je geen zorgen die sluitingen hebben zo minimaal magnetische kracht dat je er niet wakker om hoeft te liggen dat ze er tijd afwijkingen van gaan krijgen)
Ik heb er ook één maar heel erg tevreden ben ik er niet over. Doet wat ie moet doen maar bij 1 van de kussentjes liet al snel het leer los en als je een horloge met stalen band er enigzins strak omheen doet zijn ze binnen no-time lelijk.
Laatst trok ik het leren lipje waar het magneetje in zit er tussenuit terwijl ik de doos nauwelijks open. Ik heb namelijk de vreemde gewoonte om m’n horloges erop ipv erin te leggen
Om dat magneetje zou ik me trouwens geen zorgen maken. Ik geloof niet dat je horloge daar hinder van ondervindt.
Weet je toevallig welk type/serie box je hebt?
Classico en de Felice xl