Magnetisme, horloge en iPhone 12

Misschien moet het off topic, toch gaat het wel over horloges. In dit geval in relatie tot de iPhone 12 en de accessoires.
Laden, die wallet etc dat is magnetisch (of de telefoon zelf, dat weet ik eigenlijk niet). Ik heb de telefoon in mijn linkerhand met bellen enzo. Daar draag ik ook mijn horloge. Naar mijn idee zijn die magneten vrij krachtig.
Kan dat dan geen kwaad?
Antwoord zal ongetwijfeld voor de hand liggen, maar toch. Ik had bijna al de iPhone 12 mini in mijn virtuele winkelmandje gegooid. Ineens dacht ik hier aan.
Iemand enig idee?

Ik kan me niet voorstellen dat het een probleem zal zijn. Op WUS worden ook nog geen problemen gemeld. En anders een demagnetiseerapparaat via Ali kopen voor een paar Euro of met rechts bellen?

Anders wacht je gewoon nog een paar maandjes af of er problemen gemeld worden?

2 likes

Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik zou mijn horloge niet op een draadloze lader leggen, maar voor de rest zie ik geen risico. De benodigde draadloze overdracht van gegevens gaat met zeer hoge frequenties en lage vermogens. Daar komen ook geen sterke permanente magneten aan te pas. Dus het lijkt me sterk dat je zo een balansveer kan magnetiseren. Je moet je denk ik eerder zorgen maken over een magneetje in de sluiting van je hoesje als je die hebt…

1 like

Precies, door de magneetsluiting van de draagtas van een koptelefoon werd destijds mijn Tudor Black Bay gemagnetiseerd…

2 likes

Ik heb de mini inmiddels al even en mijn horloge doet het nog :upside_down_face:
Heerlijke telefoon overigens en net zo groot als mijn 6S was.

2 likes

Dat formaat, precies!

Heb ook een 12 mini… perfekte telefoon!!

En met mijn horloges merk ik niks…

1 like

Ik merkte trouwens laatst dat mijn iphone xr wel ergens een magneet ingebouwd heeft. Ik heb een staaldraadje waarmee ik het kan testen. Mijn iphone, mijn oude macbook, er zit overal wel ergens een magneetje in. Alhoewel ik nog geen last heb gehad met horloges, koop ik hoesjes etc altijd zonder magneet.

MagSafe hoesje is mooi hoor. Ik heb de groene. Wanneer je je telefoon eruit moet halen gaat het overigens irritant lastig :slightly_smiling_face:

Ik heb de 12 mini en ook zo een Apple hoesje erbij met zo een magnetisch rondje. Door het magnetisme kan je er een sleutel aan laten hangen. Mijn horloge loopt voorlopig nog.

Met iphone/ipad heb ik nog nooit problemen gehad! Zolang je het horloge er niet oplegt lijkt me dat geen probleem.

In dit wespennest zou ik mn hand wel niet steken!!! (Als ik met de kids speel gaat het horloge uit :wink:)