Ik merk dat ik al een paar keer heb gekeken naar de Magrette Regattare Bronze. Het is een iets groter horloge dan dat ik gewend ben, maar niet overdreven groot. De kleur van de dial vind ik mooi warm en de bronzen kast vind ik ook een pluspunt. Je ziet het niet zo erg veel en het krijgt vrij snel een eigen karakter.
Heeft er iemand ervaring mee? Hoe bevalt het horloge? Hoe loopt het uurwerk? Iemand eventueel te koop?
Volgens mij is er hier wel een aantal Magrette-eigenaren. Vind 't zelf ook mooi spul. Tijdje geleden kennisgemaakt met de Moana Pacific en (o.a.) hierover ook een artikel geschreven. Was onder de indruk van de feel en afwerking.
en het
krijgt vrij snel een eigen karakter.
Heeft er iemand ervaring mee? Hoe bevalt het
horloge? Hoe loopt het uurwerk? Iemand eventueel
te koop?
Ik blijf het een leuke klok vinden. Het is overigens geen brons, maar messing. Bleek achteraf dat de fabrikant een ‘foutje’ heeft gemaakt.
Maar ik moet zeggen dat ik de rood-bruine kleur wel erg mooi vind. En karakter heeft ie imho zeker door de verkleuring. Je kunt daarmee ook spelen door het klokje aan allerlei stoffen bloot te stellen. En je zo weer resetten met wat poetsen. Zelf vind ik een natuurlijk ontwikkeling het leukst. Daarnaast poets ik de pootjes op verschillende momenten om de stadia van verandering n patina te kunnen zien. Daarnaast vind ik het pre-historisch hout erg leuk passen bij het zichtbaar verouderende materiaal.
Het uurwerk loopt goed genoeg voor me, maar is wat moeilijk te meten zonder secondewijzer. Ook heeft ie geen minutenindexen. Maar ik draag em ook niet lang genoeg om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Helaas voor je ben ik geen flipperaar, maar d’r zijn er een hoop van gemaakt. En er is een bedrijf die volgens mij dezelfde kast heeft. Dus mocht je er 1 willen, moet dat wel haalbaar zijn.
Bedankt voor de reacties
Prehistorisch hout? Ik heb inderdaad wel gelezen dat er een fout is gemaakt met het materiaal. Daarna is volgens mij nog een serie gemaakt die wel van brons was. Je kon ook kiezen om het eventueel weer om te ruilen of een gratis horlogeband te ontvangen als “goedmakertje”.
Zo zeldzaam of duur zijn ze niet dus het moet wel lukken om er ééntje te kunnen kopen als ik goed zou zoeken.
Bedankt voor de reacties
Prehistorisch hout? Ik heb inderdaad wel gelezen
dat er een fout is gemaakt met het materiaal.
Daarna is volgens mij nog een serie gemaakt die
wel van brons was. Je kon ook kiezen om het
eventueel weer om te ruilen of een gratis
horlogeband te ontvangen als “goedmakertje”.
Zo zeldzaam of duur zijn ze niet dus het moet wel
lukken om er ééntje te kunnen kopen als ik goed
zou zoeken.
Prehistorisch hout>>in de achterkant zit een stukje kauri hout verwerkt, zeer zeldzaam, bomen groeien alleen in Nieuw Zeeland,
daarnaast zijn er volgens mij maar 2 batches van 500 van gemaakt, dus wereldwijd gezien zijn ze dus zeldzamer dan de gemiddelde omega of Rolex:-)
en juist vanwege het feit dat het geen brons is, is het voor liefhebbers een collectorsitem geworden.
hier een fotootje van het Kaurihout in de achterkant.
Gaaf hoor. Ik vind hem steeds mooier worden. Helaas heb je gelijk wat betreft de gewildheid. Daar zijn de prijzen dan ook naar. Zo leuk vind ik hem ook weer niet haha.
Ik heb hem gehad, maar was niet onder de indruk,
en hij draagt super groot in vergelijking de 44mm
die ik dagelijks draag nu.
mag ik vragen welke dat is? ik vind em namelijk best klein ogen doo zn donkere tint/patina tov n luminor of mn pellikaan die welliswaar 1mm groter is, maar veel forser oogt.
Gaaf hoor. Ik vind hem steeds mooier worden.
Helaas heb je gelijk wat betreft de gewildheid.
Daar zijn de prijzen dan ook naar. Zo leuk vind ik
hem ook weer niet haha.
heb je em wel es irl gezien? dat kan soms de doorslag al geven.
Nee. De interesse is ook weer een beetje getemperd. Je hebt wel eens van die bevliegingen, hè? Maar er zijn toch een aantal dingen die me niet aanstaan.
Nee. De interesse is ook weer een beetje
getemperd. Je hebt wel eens van die bevliegingen,
hè? Maar er zijn toch een aantal dingen die me
niet aanstaan.
zeker. er zijn genoeg impulsaankopen. daarom ook n goeie: bezint eer gij begint.