Magrette horloges - engraving ervaringen?

Zo af en toe komt Magrette hier voorbij op het forum. Mooie en goed betaalbare horloges… wat wil je nog meer :slight_smile:

Zelf hou ik van goed uitgewerkte details en hoe beter je kijkt, des te meer je ziet. Magrette heeft enkele horloges met “handmade engraving”. Heeft iemand zo’n horloge al in handen gehad? Ziet het er echt zo mooi uit? Verder ervaringen ermee?

plaatjes :slight_smile:

Volgens mij zijn de graveerde exemplaren een stuk minder betaalbaar…

Ik zou lekker een gewone versie nemen

Ik weet dat ze een stuk duurder zijn, maar als die engraving echt zo mooi is heb ik het geld er misschien wel voorover. Zoals ik al zei, de details kan ik erg waarderen.

Ik vind ze ook mooi!

Als ik jou was dan zou ik Stephan gewoon even bellen om een afspraak te maken om er eens 1 te bekijken.

Ik vind ze ook gaaf, maar ben bang dat ik als ik er eentje zou kopen hem niet of nauwelijks zou dragen, zou er te zuinig op zijn:-)
Jammer dat de meest mooie graveringen aan de achterkant zitten, logisch daar is de meeste ruimte maar zie je niks van als je hem draagt, m.u.v. de blauwe tiki en de maui fish

Zou me verbazen als Stephan een of meerdere modellen heeft liggen aangezien er op de website dit staat:
as this piece is hand made and ordered specifically for you, order time normally is between 6 and 10 weeks. Due to the nature of this product, it is precluded from the right of withdrawal as mentioned in our general terms and conditions. A 50% pre-payment is required before production starts.

De mooiste gegraveerde horloges staan om Magrette.com.

Vooral de Moko vind ik erg fraai

Dit is wel een beetje mijn probleempje ja, vandaar mijn post. Ik vind het ook zo wat om zo’n horloge van 1650,- vanaf een plaatje te kopen

In ieder geval weet ik zeker dat er 1 in Nederland is (heb ik op een meeting eens bekeken). Het is prachtig gedaan, niet mijn ding maar wel vakwerk. Ik weet niet precies van hij is maar dat weet Stephan misschien wel.

LeenV Schreef:

In ieder geval weet ik zeker dat er 1 in Nederland
is (heb ik op een meeting eens bekeken). Het is
prachtig gedaan, niet mijn ding maar wel vakwerk.
Ik weet niet precies van hij is maar dat weet
Stephan misschien wel.

De eigenaar is hier geen lid volgens mij.

Het is echt vakwerk, maar ik zou er het geld niet voor over hebben.

Ik heb via de website een berichtje verstuurd met een aantal vragen :slight_smile: heb mijn best gedaan om niet te lastig te zijn :wink:

Geen ervaring met de “engraved” versie, wel met de standaard versie. Bij WUS was er een tijdje een actie dat je er ééntje een tijdje kon proberen:

Hieronder mijn ervaring zoals ik die ook vermeld had op WUS:

Hierbij dan mijn impressie van de Magrette

Nog voordat ik het horloge binnen kreeg stond het horloge voor mij al met 0-1 achter. Waarom? Ik ben nooit een echte liefhebber geweest van duikershorloges. Het design heeft mij nooit echt aangesproken, dus de Magrette had bijvoorbaat al een moeilijk taak om mij te overtuigen. Is dit gelukt?

The package
Name: IMG_0126.JPG
Views: 67
Size: 105.6 KB
Origineel en leuk, het blauwe koffertje geeft gelijk aan dat de fabrikant duidelijk op de details let. Het horloge zelf zat bij aankomst op de lederen band. Deze lederen band voelt lekker aan en ziet er mooi uit. De afwerking van deze band vond ik dik in orde. Daarnaast zat er nog een siliconenband en een zulu (of is het toch een nato)band bij.

Het horloge
Ik heb zelf een vrij kleine pols, maar ik draag eigenlijk altijd 44mm a 45mm horloges. Groter is geen gezicht als je het mij vraagt om mijn pols van 17 cm. Aangezien dit horloge in deze categorie valt was deze “try it out tour” voor mij interessant.

De wijzerplaat is mooi blauw (iets wat ik persoonlijk altijd mooi vind). De algehele afwerking van het horloge is ook mooi. Er is ook hier weer duidelijk op de details gelet. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de siliconenband dan valt duidelijk op dat er tijd is besteed aan het uiterlijk. De naam van het merk staat er mooi ingegraveerd en de band zelf is afgewerkt met mooie “aluminium look”

Het dragen zelf
Ik heb hem de afgelopen tijd veelvuldig gedragen. Vooral met de zwarte siliconenband. Ik heb mijn oordeel dan ook voornamelijk gebaseerd op deze combinatie.

o Mooi, de blauwe kleur is redelijk gelijk met die van de wijzer plaat. Ik had in de review van T_I gelezen dat het horloge wat hangt op dit bandje, ik heb dit zelf niet echt kunnen constateren. Mogelijk omdat mijn pols iets breeder is of omdat ik aan het afglij gevoel gewend ben (ik heb ook een zwaardere TW Steel 52 op een Nato strap).

· De magrette met lederen band:
o Wederom mooi, de kleurencombinatie van de band met de wijzerplaat geeft een mooi passend contrast. Helaas had ik met mijn pols last van het feit dat geen van de gaatjes echt goed was. Bij het ene gaatje zat ie te ruim en bij de andere weer net te krap (wie kent dit probleem nou niet :wink:

Is hij stevig?

Een test is test dus ik heb mijn horloge ook meegenomen naar het “winteronderhoud” op mijn zweefvliegclub. Het horloge voelde zich goed thuis tussen al andere “pilotenhorloges”, en hij heeft een dagje sleutelen overleefd.

Is hij waterdicht?

Het horloge kwam net te laat binnen voor een grondige test, aangezien ik die week ervoor nog in Kaapverdië zat, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik kan met de onderstaande test volmondig zeggen dat ie waterdicht is! Helaas heb ik dus niet de fabrieksopgave kunnen testen, wellicht nog iemand anders :wink:

Wat vond mijn directe omgeving van het horloge?
Het minst belangrijke onderdeel van deze gehele test, niks is zo persoonlijk als een horloge, maar ik wil hem jullie toch niet onthouden. Mijn directe vriendinkring zijn mensen die ik maar even gemakshalve omschrijf als het “standaard horlogevolk” – lees, hij moet het doen en er leuk uitzien. De reacties waren positief, maar toen ik ze liet raden naar de verkoopprijs was het hoogst gehoorde bedrag 150 euro.

Samengevat
Zoals ik eerder zei ben ik niet een fan van duikershorloges. Wel is dit een horloge wat naar mij toe is gaan groeien. Hoe meer ik droeg, hoe vrolijker ik er van werd. De verschillende bandjes zorgen ervoor dat je lekker kan combineren, maar ik vind dit niet een meerwaarde, omdat ik liever niet zou betalen voor drie meegeleverde bandjes die ik niet zelf heb uitgekozen (ieder zijn smaak).

Zou ik hem kopen? Ik kan na deze test zeggen dat ie niet direct op mijn shortlist staat, maar als men met een mooi aanbod komt van dit horloge (van deze test) dan zou ik het wel serieus overwegen :wink:

Zou ik hem kunnen adviseren aan vrienden? Zeker!

Positief
· Het draagcomfort
· Het uiterlijk
· Het horloge voelt stevig en solide gebouwd aan

Minder positief
· Het constructiesysteem van de siliconenband is niet al te handig en schiet wel is los.
· De lume is niet al te sterk (lijkt me onderwater niet echt handig).
· Horloge is niet op te winden zonder dat je de kroon los maakt.
· Ik betaal niet graag voor verschillende meegeleverde bandjes die ik niet zelf heb uitgekozen.

Ik vind het echt prachtig spul! Ogen dicht en gewoon gaan :~

Iemand enig idee wat de tweedehandse waarde hiervoor is? Ik heb ze zelf nog niet aangeboden gezien. Aangezien je betaalt voor de engraving, wordt het echt wat de gek ervoor wil geven of zit er nog een waarde aan door schaarste?

oops…