Wat vinden we van deze?
Ik vind hem wel leuk
Een mooi betaalbaar alternatief voor de Tudor Bronze Blue…
Niet onaardig maar vast te groot lijkt het zo.
Wel mooi om te zien. Zeker in het blauw. Maar vind ik hem € 700,- waard? Moet ik nog even over nadenken.
Supermooi, zo zonder date.
Prachtige lumen !
Passen en kopen …
Mooi, maar te groot.
40mm zou een killer zijn
Mooi horloge, ik hoop dat de kast nu “echt” brons is, CuSn8 zoals op de site vermeld, ik heb de vorige wanna be “bronze” ook nog dus misschien is dit een leuke aanvulling. Echter de nummering op de bezel en de lollipop secondewijzer storen me. Waterman (duiker) moet een duikers bezel hebben vind ik. Tevens is 51mm lug tot lug te veel, al zou dit in de praktijk nog mee kunnen vallen vanwege de kastvorm/lugvorm die sterk aflopen.
Prijzig, dat ook, ik twijfel nog
Ja vind 'm top, slankere insert staat 'm goed
CuSn6 (~6% tin & ~0,04% fosfor) heeft het voordeel (of nadeel) dat het sneller (en sommigen zeggen daarom beter) patineert dan CuSn8 (~8% tin & ~0,04% fosfor). Ik zie dat microbrands bijna altijd CuSn8 gebruiken. Ik vraag me af wat daar de beweegredenen achter zijn. Mijn Oris is namelijk van CuSn6 vervaardigd. Tudor gebruikt aluminium brons, dat is brons met een vleugje aluminium, wat patineren tegen gaat, dat is ook het type brons dat het meest wordt gebruikt in de scheepvaart om die reden. Dus een bronzen Tudor patineert (veel) minder snel.