Mijn vrouw draagt de gold magrette moana pacific. Nu wilde zij hem op tijd zetten en draaide zij de kroon los. Niet afhebroken oid. Je kan de kroon er ook weer opdraaien (stift blijft dus zitten in de kast) echter bij verzetten van de tijd moet je tegen de klok indraaien en dus draai je hem gelijk weer los.
Snappen jullie mij nog?
Is dit zelf te verhelpen of moet hij naar Margrette.eu?
Wie weet een oplossing?
Het deksel verwijderen. Het schroefje van de tirette losdraaien (niet te ver) of het pennetje indrukken (al naar gelang de uitvoering). De stift er uit trekken. De kroon op de stift draaien terwijl de stift met een tangetje wordt vast gehouden.
Vasthouden op het schroefdraad met iets dubbelgevouwen keukenpapier er tussen. Plaatsen enz. in omgekeerde volgorde. Klaar.
Als hij (daar) niet heel lang geleden is aangeschaft, zou ik lekker even contact opnemen met Magrette/Stephan Trimbos. Helemaal als er nog garantie opzit, natuurlijk. Succes!
Bedankt voor jullie reacties!
Garantie zal er niet meer zijn denk ik. En contact is er al geweest met Stephan hoor. Maar ik zag later pas zelf dat het een schroef constructie is en vandaar dat ik dacht: misschien is het zelf op te lossen…
Nog even een vraagje: het horloge is opgestuurd naar Margrette.eu.
Blijkt dat de kroon los zit op de stift (schroefbaar) en dat de rubberen O ring uit zijn huis is. Dus waarschijnlijk nieuwe O ring voor de kroon/ kroonstift.
Mijn vraag is: hoe lang kan, mag dit duren?
Horloge is 4,5 week geleden opgestuurd. Ik vind het allemaal lang duren. Misschien ben ik ongedurig maar snap niet zo goed dat het zo lang moet duren.
Wat is jullie ervaring? Zit nu op de wip om te schrijven: stuur maar terug en ik probeer of vraag hier wel of iemand dit kan/ wil doen.
Mijn vrouw heeft hem nl een week gedragen en wil hem graag weer om hebben
Ik lees het wel.
Mvr Jan
Ps: het is geen garantie werk.
Ik heb geen idee hoe snel Magrette is bij service, maar de horlogewereld is berucht om zijn lange doorlooptijden. Reken op zo’n 50 tot 200 keer langzamer dan een fietsenmaker of automonteur, dan kan het altijd nog meevallen. Dit speelt vooral bij het hogere segment, maar daarbuiten kan het ook lang duren.
Ik volg een draadje op WUS, iemand stuurde in feb zijn Seiko naar de fabriek voor onderhoud, in mei kreeg hij eindelijk antwoord: bedankt voor de inzending, we gaan aan het werk. de klok gaat nu tikken zeg maar.
Patek: 8-12 maanden
IWC is ook berucht
Microbrands kunnen gelukkig nog wel eens positief verrassen.
Ook zelfstandige horlogemakers zitten vaak voor vele weken vol met werk, zeker de goede, bij de mijne is het in de praktijk toch wel 6 weken, al belooft hij vaak sneller.
Vorige week een saffierglas binnen gekregen wat ik in oktober heb besteld. Ja ik heb vaak gebeld.
Hou ons op de hoogte over het verloop.
Mijn ervaring is dat Stephan heel correct en duidelijk communiceert. Ik zou het hem dus voorleggen in plaats van ons. Edit, voor de reparatie an zich is dit natuurlijk lang, maar misschien moet er op een nieuwe kroon gewacht worden, of iets dergelijks. Magrette is in de eerste plaats een merk uit Nieuw Zeeland.