Magrette vs Alpha

Wat n gezeur…

je koopt toch een klok die mooi is ?
Is dit n Alpha voor de 1 en voor de ander Omega of…

Op alles wat je koopt zit marketing en geld verdienen ook op n pak melk

je koopt toch geen klok om die lekker goedkoop is ?
“ja deze koste maar …” het is meegenomen dat n klok voordelig, maar de tijd heeft geleerd… uiteindelijk wil je toch n Miele !

Je kunt beter geen klok kopen is nog goedkoper.
Lees de onderste regel…

MartinB Schreef:

Waarom bijna 3x zo duur, voor een andere
wijzerplaat?

Omdat de wijzerplaat 90% (als niet meer) is van het horloge wat je ziet, dus op zich grotendeels beslissend is voor of je een horloge mooi vindt of niet. En in dit specifieke geval… Ik vind de Alpha wel aardig (doet me veel denken aan een russische flieger), maar verder niet speciaal. De Nautico vind ik dan veel leuker en aparter. 3x zo duur waard? Tjah, je kunt het ook zo zien: liever 3x zoveel uitgegeven aan een horloge dat ik echt mooi vind en veel draag… dan 1x uitgeven aan een horloge wat ik matig vind en in de horlogedoos ligt.

Anyways, als je het over de Regattare had, dan zou ik wel m’n twijfels hebben ja…
Ik bedoel, vergelijk:

Wat die Regattare betreft vind ik de Magrette versie zonder datum en met strakkere wijzers toch wel écht een stuk mooier dan het Alpha-gedrocht (die Flieger met, kom op zeg, een carbonlike wijzerplaat(?), vind ik óók niet om aan te zien trouwens).

Beide horloges zouden er overigens bij mij niet in komen omdat ze te veel zijn ‘geïnspireerd’ op de Luminor modellen van Panerai (met een beetje Yaeger invloeden, zie de wijzerplaat). Wat een beetje pleit vóór beide merken is dat ze niet zo laag gaan dat ze ook de (gepatenteerde) Panerai crownguard durven kopiëren.

De hommage / kopie / nep discussie is ook op DZVL weer actueel en ik heb oprecht moeite om een stelling te nemen. Als ik dan hier in een ander topic iemand 4 Alpha’s zie showen die duidelijk geïnspireerd (kuch) zijn op 3 x Rolex en 1 x Omega en buiten dat nog allemaal een beetje in dezelfde stijl zijn (stalen kast, stalen band, donkere wijzerplaat) vraag ik me wel af waar het heengaat met de ‘horloge-liefhebberij’. Mij zul je niet horen zaniken over kinderarbeid, terrorisme-sponsoring (hahaha) en uitbuiting (simpelweg nog steeds geen overtuigend bewijs gezien namelijk), maar de originaliteit is wat het voor mij flink verpest. Neem dan een Russisch horloge. Kost ook niks en heeft tenminste nog een eigen gezicht…

Dreski zei: “Leuke klok. En mooi om te zien dat we stiekem toch allemaal wel hier en daar een Alphaatje hebben liggen.”

Geldt niet voor mij :wink: en ik vind dat het woord ‘stiekem’ ook wel wat zegt in deze context. Als je er al niet trots op mag zijn hoeft het voor mij niet!

Hoi Jeroen/GuySie,

Ik schreef al: “De wijzerplaat van de Magrette vind ik vele malen mooier” De enige reden dat ik die Alpha ‘flieger’ niet eerder gekocht heb is vanwege het feit dat ik de wijzerplaat lelijk vind. Ik wist niet van het bestaan van de Magrette variant af.

Het probleem dat ik probeerde neer te leggen is, dat ik me ‘bekocht’ zou voelen met de Magrette, gezien de prijs van de Alpha.

Enne, Ik schaam me niet voor de Alpha’s die ik heb. Ik draag ze vaak. Bij mijn eerste bestelling wist ik niet eens dat één van beide een kopie was. Vond de blauwe wijzerplaat gewoon mooi.

Trouwens, de Russen laten zich ook graag inspireren (géén kopie). Waar lijkt deze op?

Groeten,

Martin

Wat zo’n vraag allemaal niet teweeg kan brengen.

Mijn mening is dat een ieder moet kopen en dragen wat hij of zij leuk vindt. Niet iedereen kan en wil immers duizenden Euro’s verspanderen aan een Rolex, Omega, Patek enz.

Namaak is er altijd al geweest, in de auto en motor industrie, kledingbranche, parfumerie, etc.
Neem bijv. Turkije met de namaak kleding, niet van het origineel te onderscheiding en kwalitatief erg goed. Ik spreek uit ervaring.

Wat horloges betreft idem dito. Ik ga er geen uitspraak over doen, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen voor een goedkopere variant gaan en wat is daar mis mee.
Kijken we naar het binnenwerk van vele dure horlogemerken, dan zien we toch ook vaak dat er vaak dezelfde (iets aangepaste ETA) uurwerken inzitten.

Bij de motoren heeft Suzuki geprobeerd met de Intruder een Harley Davidson te immiteren. Ze zijn er aardig in geslaagd en hij wordt veel verkocht, om nog maar een voorbeeld te noemen.

Kortom laat ieder lekker doen wat ie zelf wil en tevreden mee is.

Ik vond het in ieder geval leuk om deze Alpha’s em Magrette’s te zien. Misschien koop ik er ooit wel een.

Overigens kan je voor weinig geld mooie klokken kopen als je er “de tijd” voor neemt die wat mij betreft kunnen concureren met de duurdere merken, zoals onderstaande Seiko die ik voor minder dan 50 Euro heb gekocht.

Het belangrijkste is om een ieder in zijn waarde te laten. :)-D

groet

Ed

Ik schaam me helmaal niet voor mijn Alphas. Het viel me gewoon op dat je ze niet te vaak bij topics als nieuwe aanwinst ziet. De meningen zijn hierover verdeeld en er is nooit een tussenweg. Je bent voor of je bent tegen. Ik denk dat de meeste Alpha bezitters hier niet voor uit komen omdat ze geen zin hebben in de discussie over Homage horloges. Ik vind ze gewoon leuk en ze zijn een leuke aanvulling voor mijn verzameling. Helemaal deze limited AA serie. :wink:

Andre

Lijkt toch verdacht veel op mijn Date Just.

groet

Ed

Hoi Ed,

Niet helemaal hetzelfde, op die van jou hebben ze Alpha verkeerd gespeld :smiley:

Groeten,

Martin

Op die van mij ook maar dat is niemand nog opgevallen :slight_smile:

Met een beetje Photoshoppen maak je er zo Rolex of Alpha van.

Overigens is de naam Alpha zo gek nog niet, immers Omega is ook uit het Griekse alfabet gepikt.

groet

Ed

Voor mijn gevoel kloppen er ook een aantal dingen niet.

Waar baseer je dat op Geert, op mijn opmerking over Photoshop soms?

Ed

De opening in het kroontje is ook niet groot genoeg.

Daarnaast sluit de band ook niet mooi aan en zoals Geert zegt, het drukwerk op de wijzerplaat komt heel vreemd over. Veel te dik

Ik ben benieuwd naar je reactie, Lacroix…

Tom en anderen

Jullie hebben helemaal gelijk, het is een nepper. Wel leuk trouwens dat het zo snel bij de kenners opviel.

Ik heb hem erop gezet vanwege het vergelijk met de AALPHAA van Dreski. Ik vond er wel een aardige gelijkenis in zitten op de naam na.

Overigens het door mij getoonde horloge komt uit Egypte en heb ik voor de lol gekocht bij een normale erkende juwelier, na afpingelen gekocht voor 20 Euro. Overigens kan je ze daar in alle soorten en maten gewoon op de luchthaven kopen.
De verhalen over de herkomst zijn echt fantastisch om aan te horen, de een nog mooier dan de ander.

Het is een automaat en wonderwel loopt het ding ook nog akelig nauwkeurig ook.

Zo nu zijn de kenners ook weer gerust gesteld en is mijn vertrouwen in jullie enorm gegroeid. (tu)

met groet

Ed

Ahum… Raar draadje is dit…

Beginnen we met de vraag waarom twee bijna identische horloges een prijsverschil van 300 procent mogen / niet mogen hebben, om via omwegen terecht te komen in de tweekamp Magrette / Alpha liefhebbers (of -haters :D) en tenslotte te eindigen bij iemand die een duidelijke fake Rolex plaatst om de “kennis” van de medeforummers te testen… Mis ik hier iets ?

Met Vragende Groeten,

Morse.

Nou Morse, dat zie je niet helemaal in het juiste perspectief.

Ten eerste heb ik de foto van de nep rolex niet geplaatst om een reactie van Forumleden te testen, maar om een vergelijk te maken met een eerder geplaatste Alpha foto, puur omdat mij dat opviel. Bovendien is al eerder gesuggereerd en terecht overigens dat ze veel lijken op bijv. Rolex modellen.

Dat ik daarna allerlei vragen kreeg over de echtheid is echter bijzaak voor deze discussie en doet eigenlijk niet ter zake. Toen mij gevraagd werd te reageren heb ik dat gedaan en tevens mijn waardering uitgesproken voor de experts van dit forum.

Dat is toch iets anders dan mensen uit te testen. Wellicht als je de discussie nog eens overleest wordt e.e.a je wellicht duidelijk.

Overigens heb ik er niets bijzonders mee bedoeld, anders dan een vergelijk, maar blijkbaar werpt het bezit van een “fake” toch wat negatieve reacties op.

Het spijt mij als e.e.a verkeerd is overgekomen. :)-D

met groet

Ed

Maar nee Ed , begrijp me niet verkeerd, het is helemaal m’n bedoeling niet om “iemand” in dit topic met de vinger te wijzen, integendeel.

Ik vind dit wel een boeiende discussie maar ze is imho te veel afgeweken van de oorspronkelijke vraag, vandaar m’n opmerking.

Voor mij was het perspectief van deze discussie: horloge A kost X en horloge B kost Y. Is het prijsverschil tussen A en B (+300 %) te verantwoorden, wetende dat ze door dezelfde workshop zijn gemaakt met (quasi) dezelfde materialen en er blijbaar geen patenten zijn genomen op de ontwerpen.

(En dat geldt voor héél veel nieuwe “internet” merken trouwens, vandaar m’n interesse in de mening van de forumleden, want ik heb daar zelf een heel uitgesproken mening over)

That’s all,

dus geen probleem en een wederzijdse :)-D

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Morse

Ik ben het helemaal met je eens en door mijn intermezzo dreigden we linskaf te slaan in plaats van rechtdoor.

Voor mij is dit ook een boeiende discussie en zoals ik al eerder schreef, ik respecteer ieder zijn mening en probeer daar steeds het beste uit te halen en tevens te leren.

Wat dat betreft vind ik dit forum heerlijk.

Bedankt voor je uitleg en wederom :)-D

met groet

Ed

Ik wou dit nog even met jullie delen, zonder er een nieuw topic voor te openen.

Vroeger veel met dit type servers gewerkt, en vandaag kwam ik in de opslag nog een oudje tegen. Meer dan 10 jaar oud. Deze processors zijn nét voor 1993 (november 1992) geïntroduceerd. Welk een toeval.

Deze hadden prestaties waar de gevestigde orde aleen van kon dromen. (Nu heb ik het dus over de servers, hè :smiley: )

Nu, Alpha meets Alpha.

Groeten,

Martin