Magrette vs Alpha

Hallo forummers,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een flieger.
Nu vond ik een Magrette versie op Ebay:



Hij kwam mij wat bekend voor. Even kijken op de Alpha site leverde dit op:


Nu heb ik ergens gelezen dat Magrette in opdracht door Alpha wordt gebouwd, en dat vanwege de beperkte oplage geen exclusiviteit wordt gegeven. Ditzelfde gold ook voor de Regattare Valencia.

Tot zover alles prima prima. Totdat ik de prijs ga vergelijken. $75 voor de Alpha, $200 (ex verzenden, ex evt. BTW) voor de Magrette.

De wijzerplaat van de Magrette vind ik vele malen mooier, bovendien vind ik $200 voor deze klok helemaal niet verkeerd. Bovendien mag hij best wat meer kosten, gezien ontwerp, marketing etc,etc,etc. Totdat ik weer naar dezelfde Alpha kijk.
Waarom bijna 3x zo duur, voor een andere wijzerplaat?

Groeten,

Martin

Ik denk toch marketing en vooral een veel en veel hogere winstmarge. :wink: Alpha is gewoon mega goedkoop. Dit model met een echt Miyota uurwerk is ook een koopje. http://www.alpha-watch.com/details.php?myid=353

Zoals Dreski zei: marketing, + obscure tussenpersonen en internetbedrijfjes, geldgewin, + ronkende fantasienamen, kortom een echte paddenstoel.

Weet dat hun reële waarde slechts zo’n 10 à 25 procent van hun verkoopsprijzen vertegenwoorddigt.

Kijk ook even naar dit draadje, zie je meteen een heleboel van deze merken,

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=122698

Alpha hanteert tenminste nog realistisch prijzen met normale winstmarges (in verhouding met de kostprijs van hun Chinese basisprodukten).

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Jep: da’s de Magrette regattare:)

zie deze
http://www.magrette.com/the-timepieces-regattare.php
link.

Groeten,

Martin

Nou dan zijn ze op DZVL ook mooi te pakken genomen. Hadden ze beter de Radomir van Alpha kunnen nemen. Met zo een inkoopaktie hadden ze hem voor 35 euro gehad.

Grappig,

Door een inkoopactie op het andere horlogeforum was mijn aandacht ook getrokken door Magrette. Na was googelen kwam ik tot de conclusie, dat de meningen verdeeld zijn. Zie ook de volgende link.
http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8223&highlight=magrette&sid=90f3d287c5c75284879d198200e4c031

Ik heb uiteindelijk het horloge gelaten voor wat het is. Ik denk overigens dat je niet teveel moet kijken naar de verschillen en/of de overeenkomsten tussen de Alpha en de Magrette. Met de huidige dollarkoers zijn beide horloges betaalbaar. Welke je koopt zal dan ook voornamelijk afhankelijk zijn van de mate waarin het desbetreffende horloge je aanspreekt.

Mvg,

Jacob

Een beetje kip-ei verhaal. Zie hieronder knipje van DZVL’s Stevo (heb even moeten zoeken) en geloof inmiddels nl importeur van Magrette.

Groeten,

Martin

-----8<--------------

Als ik gewoonweg kijk naar de foto’s van de “Fliegers”, dan zie ik maar bitter weinig verschil tussen de Alpha en de Magrette.

Zelfde werk, zelfde kast, op het eerste zicht ook dezelfde band, zelfde wijzers ? enz… Enkel de wijzerplaat en mogelijk het glas verschillen.

Als ik het hele verhaal begrijp, dan zou Magrette een origineel horloge met origineel kastontwerp hebben laten maken door Alpha, zonder daarop een patent te nemen, er een goedkoop Chinees werkje laten inbouwen en dan zou Alpha deze "Magrette"horlogekasten (incl. zelfde werk, wijzers enz…, enkel andere wijzerplaat) nadien wereldwijd voor eigen profijt in onbeperkte oplage mogen verkopen ?

En dat voor een prijsverschil van meer dan 300 procent tov een Nieuw Zeelands merk met een website die klasse en exclusiviteit uitstraalt ?

Sorry, maar sta me toe hierbij héél grote vraagtekens te zetten…

Met Vriendelijke Groeten.

Toen dreski een poos geleden op de proppen kwam met nieuwe Alpha modellen heb ik het eens in de gaten gehouden.
En ja hoor, Alpha bood hem nu ook weer op ebay VS aan , gelijk kopen was al iets goedkoper dan de prijs op hun eigen website.
Ik koos voor de witte met het afschuwlijk zilvergrijze bandje.
Je kon ook bieden vanaf $55,en aangezien ik enigste bieder bleef had ik hem voor deze prijs.
Het apparaat is superlicht en supergroot.
De wijzerplaat heeft veel weg dan die van het zakhorloge.
Het chinese Unitasuurwerkje is nogal grof afgewerkt, en de grote vraag is of de kast echt van titanium is of niet.
Het bandje werd gelijk vervangen voor een nos zwarte.
Ik gebruik hem nu twee maanden en ben er niet zo voorzichtig mee, bevalt prima.
Groet. Chris

Leuke klok. (tu) En mooi om te zien dat we stiekem toch allemaal wel hier en daar een Alphaatje hebben liggen. :wink:

Hoi Morse,

Ik heb geplakt wat ik las, en er geen waardeoordeel over gegeven, omdat ik er niet echt wat van kan zeggen. Ik zou ze naast elkaar in de hand moeten hebben om echt te kunnen vergelijken.
Laten we het vanuit de positieve kant bekijken, en er vanuitgaan dat dit een groeiend merk is, dat vanuit “plakstatus” naar een echt merk gaat ontwikkelen.
Inmiddels hebben ze ook een luxer model, de nautilus (zit daar geen © op?) met een 2824 ETA. Hier zit meteen ook een prijs van $890 op. Correctie, zie net dat het 890 EURO is!

Die factor 3 lijkt hier ook in te zitten…

Groeten,

Martin

Zou gewoon voor de Alpha gaan. Zeker net zo mooi en de binnenkant is hetzelfde.

groet

Ed

Zowel de Regattare als de Nautica heb ik hier liggen. De Nautica is mooi, groot en erg licht. Ikzelf ben niet zo’n Alpha-liefhebber dus zou ik voor de Magrette gaan.
$200 is inmiddels 130 euro. Daar hoef je niet voor zonder te zitten (en het initiatief van Dion Wynyard is wel aardig…).
Kijk ook eens op magrette.com (maar dat zal je wel gedaan hebben denk ik zo).
Jur

" Ikzelf ben niet zo’n Alpha-liefhebber dus zou ik voor de Magrette gaan." Je betaalt graag te veel?

Ja, het liefst wel.
Jur
ps Als de discussie moet gaan over wat we voor horloge(merken) betalen haak ik af.

Hé Jur niet zo snel aangebrand zijn hoor zo bedoelde ik het niet. Uit het topic blijkt in mijn ogen dat de prijs kwaliteits verhouding van Maigrette op zijn zachtst dubieus te noemen is. Ik val je niet aan. Ik had er even een :wink: bij moeten zetten.

Oef!! :)-D
Was écht bang voor weer een eindeloze discussie over waarde, namaak, etc etc.
Cheers!
Jur

Hmm, een discussie over namaak en waarde in een topic met Alpha? Nee joh :smiley:

Waar het mij om ging is dat ik een reden zocht om voor mijzelf te verantwoorden waarom je wel of juist niet een Magrette zou kopen. Ik denk dat als ik het doe, met de wetenschap van de veel goedkopere, vrijwel identieke, Alpha, dat ik me elke keer bekocht zou voelen. Had ik het maar niet geweten…

Ik denk dat ik gewoon beide niet doe, en een Seiko 5 Aviator koop (Nóg goedkoper…). En later nog eens een Archimede, Laco of Steinhart.

Groeten,

Martin

Toch helpt dit forum wel …!!! :wink:

gr.

Ed

Prima beslissing Martin,

Enne… kijk ook eens naar de Orients, de Vostoks en de andere Russen :wink:

Allemaal véél horloge voor weinig geld.

Trouwens, met de “waarde” of prijs/kwaliteit van de Alpha’s is echt niks mis mee hoor… zelf heb ik er ook een aantal en ze lopen als een zonnetje :

Met Besliste Groeten;

Morse.