Mailtje van Richard A. Ofwel: hoe start je je weekend met een glimlach

Vandaag een mailtje van Richard A. gekregen. Hij heeft meerdere horloges van mij onder zijn hoede en hij maakt er een soort doorlopend project van voor de komende tijd. (Ik heb geen haast en het spreidt de kosten).

Vandaag een update gekregen over de eerste twee: Seiko 6105-8009 en mijn Nivada met cal. 23 uurwerk.

De Seiko was oud en we hebben (ook hier!) gediscussieerd over de mate van restauratie. Van: ‘niets aan veranderen’ tot: ‘alles nieuw’. Vakman Richard kwam met de meest elegante oplossing: alles zo origineel mogelijk en de wijzers opnieuw lumen in een bijpassende tint. Zo geschiedde… het resultaat zie je hieronder.
De rest van het horloge was in verrassend goede staat. Wat schoonmaken en afstellen bleek voldoende.

En eigenlijk was dat met de Nivada Cal.23 net zo: die was hard aan een schoonmaakbeurt toe. Hieronder zie je het resultaat!

Menno

Leuk horloge, met een aparte secondewijzer.
Ik heb die discussie laatst ook gezien, en vond het horloge persoonlijk er niet goed genoeg uitzien om het zo te laten.
Nu ziet het er heel netjes uit.

Veel plezier ermee

ik ben wel heel benieuwd naar de vóórkant van de Nivada:D

Leuk, leuk, leuk! :slight_smile: En van die Nivada wil ik ook nog wel even de voorkant zien.

Nou, de voorkant van de Nivada hieronder natuurlijk en kun je ook zien op TZ-UK: Rich heeft er een heel leuke posting over gedaant: http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=136842

Menno

Toppie hoor(tu)

Wow…wat mooi!!

Hij is en blijft een kunstenaar!

Groet, Justin