Make America great again: Martenero

Tijdens mijn eindeloze zoektocht naar horloges, kwam ik bij het New Yorkse merk Matenero uit. http://martenero.com/

Ik vindt de Edgemere lekker fris, moderne font (eindelijk) en weer eens wat anders. Zelf ben ik wel een beetje klaar met ouderwetse lettertypes en horloges die op het verleden gebaseerd zijn. De Ascent is meer ‘everybody’s cup of tea’, maar wel lekker felle kleuren.
OK de prijs voor een Miyota automaat is ‘pretty steep’, maar overkoombaar door de dollarkoers.

Ben benieuwd naar jullie mening.

2 likes

Dat linkse horloge staat ook op worn & wound
waarschijnlijk dus ook op youtube

http://wornandwound.com/review/martenero-edgemere-review/?sf_action=get_results

Dat linkse horloge staat ook op worn & wound
waarschijnlijk dus ook op youtube

Oké maar wat vind je ervan? Er zijn verschillende kleurencombinaties van ieder model.

De linkse Edgemere vind ik zo op het oog een leuk zomers klokje voor erbij
maar voor dagelijks gebruik wat minder.

die andere modellen hebben wel een mooie en duidelijke wijzerplaat
die blauw metallic is een beetje over the top,
wat me het meeste tegenstaat is de lugs op die laatste modellen
je hebt een grote ruimte tussen de aanzet en de kast, dus mogelijk staan ze beter op een Nato of voorgevormde bandjes.

2 likes

die linkse zou ik aan kunnen schaffen! :slight_smile:

2 likes

Achter de link van @Carpe_tempus staan op W&W mooie foto’s van die linker. Die vind ik best wel wat hebben, hoewel ik er nog niet helemaal uit ben of ik zou kunnen gaan wennen aan dat kleurtje op het eind van de minutenwijzer. Verder ziet die eruit als een mooi en goed afgewerkt horloge.
De andere modellen vind ik minder geslaagd.

2 likes

moet je doen … dan heb je zo verkering ook
allemaal vrouwen die zich op je storten enzo !

3 likes

Ik vind er eerlijk gezegd niks aan. Geen enkele van de bovenstaande modellen kan me bekoren, niet naar kleur noch naar wijzerplaat-uitvoering.

Als jij het mooit vind moet je het doen. Als geen enkel ander merk zoiets aanbied voor die prijs, dan is het voor jou het geld waard.

De dollarkoers kan wel beter geworden zijn maar is ongveer op zelfde niveau als zomer vorig jaar. Niet heel spectaculair dus. Ook al gekeken naar shipping en douane kosten? kan aardig oplopen en je dus op andere ideeen zetten.

1 like

De meest linkse sprak mij ook meeste aan. Leuk fris design! Maar voor erbij. Niet te duur graag.

1 like