Make over bij een horloge

Ik heb een horloge gekregen van mijn vader. Mijn vader is bejaard en heeft dit horloge tientallen jaren geleden gekocht. Hij heeft het aan mij gegeven omdat hij het niet meer draagt. Het is totaal niet mijn ding. Ik was aan het overwegen om er een nieuwe wijzerplaat en wijzers in te laten zetten. Het is een gouden horloge, het glas zitten krasjes op. De wijzerplaat en wijzers zijn ook goudkleurig. Volgens mij een beetje teveel van hetzelfde.
Wie heeft bruikbare tips, welke kleur wijzerplaat, welke indices, wijzers.
Ben benieuwd. Inleveren voor de goudprijs, en andere opmerkingen vandien aard zou ik jammer vinden.
Ondanks dat ik het horloge ook niet echt mooi vind wil ik hem wel bewaren en als het lukt een make over geven.

10 likes

zowiezo bijhouden,
niets aan doen enkel een service op laten doen,
is het niet je smaak, laten liggen voor je volgende generatie in de familie :ok_hand:

12 likes

Ik zou hem ook zo origineel mogelijk houden.

6 likes

Ik persoonlijk zou er niets aan veranderen. Dit horloge weerspiegelt je vader en zijn stijl. Je hoeft het horloge natuurlijk niet per se te dragen, je kunt het ook zo laten als eerbetoon en later als herinnering aan je vader.

5 likes

Dank je voor je reactie. Doorgeven aan de volgende generatie is inderdaad waar je aan denkt. Ik ben de enigste zoon en mijn neefje is van de generatie smart watch. Om het horloge in de kast te leggen en niet te dragen vind ik oneerbiedig en het horloge aan te passen en niet meer origineel idem. Maar ik wil het wel overwegen. Dank je wel voor je tip.

2 likes

Dank je wel Piet82. Dit is een feit. Mijn vader leeft gelukkig nog. Maar een mooie herinnering moet je koesteren. Dank je voor het advies.

Normaal gesproken doet een ander bandje een heleboel, maar het lijkt er niet op dat er in dit geval wat anders op kan.

Ik zou het gewoon op een mooi zichtbaar ereplekje leggen en heel af en toe omdoen. Zo doe ik dat ook met het horloge van mijn opa.

En wie weet vind je het dan na een paar keer wennen toch wel aardig om het te dragen.

2 likes

Niks aan doen, krijg je spijt van. Dit is het horloge van je vader, zijn stijl, dat moet zo blijven. Ik zou het dragen op bijzondere dagen.

4 likes

Dank jullie voor de binnenkomende adviezen. Ze zijn allemaal van dezelfde strekking. Ik raak langzaam overtuigd om het zo te laten.

3 likes

Ik had dezelfde gedachten met mijn vaders Seiko Titanium. Totdat ik hem om deed. Iedere week kijk ik ernaar uit om om te doen. Het is niet meer de zijne, maar de mijne.

Deze dragen maakt het straks jóuw horloge. En wat er daarna mee gebeurt is niet jouw zorg. Vergeet niet dat dames dit ook prima kunnen (en willen!) dragen, dus laat de beperkingen vooral los.

1 like

Nog een outside of the box gedachte: tot voor kort dat ik dat je voor dit soort chique horloges een deftig outfit moest dragen, maar het past juist ook prima bij een stoere sweater, zomers met korte mouwen op het terras met een cava in de hand of je goedkoopste wollen-truien-aanwinst van Vinted.

Het is echt leuk om dat te ontdekken, vind ik.

4 likes

Dank je voor het advies. Ik moet er anders naar gaan kijken. Het horloge is inderdaad een klein maatje. Advies dat dames dit ook kunnen dragen… (top) Maar ga het eerst zelf eens dragen en kijken of het went.

2 likes

Off topic: ik wil trouwens een edit knop. :open_mouth: echt irritant om steeds mijn halve zinnen terug te lezen. Haha.

2 likes

Leuk! Doe vooral mee aan de wristcheck. Een stel likes voelt altijd goed. Dat is hoe ons brein nou eenmaal werkt.

2 likes

Ik ken de pijn. Nog 314 dagen. Houd je sterk.

2 likes

Ik ga eens een andere mindset proberen. Vandaag ga ik het eens dragen.

5 likes

Bij familie sieraden en horloges gaat het hoofdzakelijk om emotionele waarde en geen marktconform waarde.
Zo origineel mogelijk laten en door geven.
:blush:

3 likes

Even wachten tot je TL-2 bent.

Edit: Koen was me voor :wink:

1 like

Goed idee!

1 like

Even stof om over na te denken, met een kleine aanpassing in het citaat…

Mijn vader is al een poosje erg ziek.
Ik zou er niets aan laten doen, want als het eenmaal zover is dat zijn klokje uitgetikt is, is dit horloge opeens

2 likes