Make-over

Hij is binnen,

de steriele submariner van ebay-shop Helenarou
deze ga ik dus een lichte make-over geven.
Allereerst de eerste indrukken:
ETA 2824-2 als aandrijving,degelijk werkje dus.

zeer degelijk afgewerkt, ceramische bezelinsert, saffierglas en een heel aardige stalen band moet ik zeggen, zwaar en stevige schakels én sluiting.

een horloge met een hoog discussie-gehalte zal ik maar zeggen.

Deze bezelinsert verwacht ik morgen binnen te krijgen,ook ceramisch,
weet niet of ik die ga gebruiken,

en deze (van staal)had ik vrijdag al binnen,die vind ik wat beter staan dus die gaat er vast op.

dan zou het er zo uitzien


insert heb ik er even los opgelegd ter illustratie)

zodra ik besluit om deze wijzers erop te doen(die wijzerplaat heb ik niet)

denk dat het wel staat,of niet dat moet ik nog zien.

Als het uurwerk er uit ligt zou ik nog kunnen bezien om het loupje eraf te halen, denk ik.
Zal wel zien hoe het uitpakt.

gr Ron

Je hebt al een leuke set onderdelen om mee te spelen :slight_smile:
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Idem dito.
Menig gereserveerd horlogepassionist, zou zich hier mee aangenaam kunnen verkwikken.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

bikerplus Schreef:

Als het uurwerk er uit ligt zou ik nog kunnen
bezien om het loupje eraf te halen, denk ik.

Daar zou ik mee beginnen :wink:

Proficiat! Dat wordt een leuk knutsel projectje.

Ja de loup ga ik er zeker proberen af te halen.
De plongeur wijzers zullen wel opvallen op de zwarte plaat.

gr Ron

Hoi Ron,

Ik wens je alvast van harte héél veel “horloge-fun” met deze mod. (en ik kan het al voor me zien: één reuzegrote “smile” als alles af is :)-D )

Met Gelijkgestemde - en “enigszins kriebelende”- Groeten,

Chris.

PS: Hoe ga je de “loupe” (cycloop) eraf halen ? Aceton of brander ? Of nog een andere methode ?

Had ergens een tip gelezen: als het uurwerk eruit is met een fohn het glas iets verwarmen en met een scheermesje voorzichtig rondom tegen de kantjes van de loup drukken tot hij loskomt.
lijmresten met het scheermesje voorzichtig weghalen.
Met saffierglas zou je in principe het glas niet beschadigen, wel de bezel als je uitschiet.
Ga eerst nog wat googlen over de beste methode, twijfel of dit wel werkt.

gr Ron

Lekkere strakke duiker. Zou wel gaan voor de bezel van staal. Die 24 uurs bezel vind ik niet passen omdat je een wijzer mist voor de 24-uursaanduiding.

just my 2 cents

Vind ook die 24 uurs niet zo passen vanwege gebrek van gmt wijzer.
Die stalen past er ook mooi bij. Wel jammer van die keramische inlay. Die vind ik wel erg bijzonder. Alleen die hoog uitstekende pearl vind ik niet zo geslaagd.

@bikerplus, weet je zeker dat je em gaat vervangen? Ik vrees namelijk dat die keramische misschien gaat breken bij het vervangen.

Of de inlay zal breken weet ik niet, meestal zijn ze gelijmd oid .
Sommige zitten geklemd op de bezel , dan moet eerst de bezel eraf en dan druk je van binnen de insert eruit.
Zal met een heel scherp hobbymesje proberen of ik onder de insert kan komen,dan weet ik gelijk of hij gelijmd zit.
Dat pareltje op de 12 vind ik ook niks maar de insert op zich is wel mooi.
Zou inderdaad zonde zijn als hij zou breken.
De stalen versie maakt de klok al minder een look-a-like.
Voor mij is het meest spannend moment om de kast open te schroeven, uurwerk eruit,en wijzers te verwisselen.
De gmt insert zal als hij binnen is wel in de verpakking blijven, of misschien als iemand hem wil ruilen voor een grijze zulu-strap kan dat via pb besproken worden.

We zien wel.

gr Ron