Maken of kraken: De Panerai Luminor GMT Ceramica 40mm (PAM01460)

Het merk, historisch bekend om zijn forse duikhorloges, komt met iets bijzonders: de Luminor GMT Ceramica (PAM01460).

Het grote nieuws hier is de maat: dit is de allereerste 40mm Panerai ooit in volledig keramiek.

De look is onmiskenbaar Luminor, maar dan compacter en in een ‘stealth’ uitvoering. De 40mm kast is gemaakt van gezandstraald, matzwart keramiek.

Onder de motorkap tikt het automatische P.900/GMT uurwerk. Dit is kaliber met een solide 3-daagse (72 uur) gangreserve en een praktische GMT-functie voor een tweede tijdzone.

En hoewel hij eruitziet als een ‘daily driver’, is het een serieuze duiker: 300 meter waterdicht.

Voor deze high-tech, compacte Panerai betaal je een forse € 15.300.

Is dit de perfecte, moderne en krasvrije Panerai voor dagelijks gebruik? Of is een 40mm Panerai heiligschennis, en de prijs ver buiten proportie?

Wat vinden jullie? Maken of kraken?

• MAKEN! :+1: Eindelijk een draagbare maat! De perfecte mix van high-tech materiaal en iconisch design.
  • KRAKEN. :-1: Een Panerai hoort groot te zijn. En voor € 15.300 zijn er betere opties.
0 stemmers

12 likes

Wilde op maken drukken en toen zag ik de prijs.

1 like

Een GMT zonder 24uurs aanduiding snap ik niet.

4 likes

Ik heb op maken gestemd, al kan ik me niet voorstellen dat ik dit geld voor dit horloge zou neerleggen.

1 like

Heel vet. Maar ook voor de extra vette portmonnee. Over paar jaar voor onder de 7k gebruikt is hij wel leuk.

1 like

Tof, alleen niet voor die prijs.
Wel op maken geklikt vanwege de uitstraling :face_with_peeking_eye:

Het materiaal maakt het sowieso al meer draagbaar dan staal. Bovendien vind ik het een hele mooie reïncarnatie van een bekend model. Maar dan in het heden met stealth, high-tech, draagcomfort en heeft een supercoole uitstraling :sunglasses:

1 like

Ik heb kraken gestemd, niet omdat ik vind dat ie te klein is, maar om deze redenen:

• Hekel aan de Luminor, ik vind een klassieke Radiomir veel toffer.
  • Hekel aan zwarte horloges. Dat wil zeggen, kast en band.
  • Hekel aan keramische kasten, dat is doods materiaal.
  • Panerai het liefst zo rustig mogelijk, dus weg met die GMT en die datum.
2 likes

Panerai vind ik mèh, en zo’n luguber zwart horloge is ook al niet mijn ding. Formaat en prijs doen er verder niet zo toe voor het kraken.

Ik vind hem wel iets hebben, als ik eerlijk ben. Nog steeds heel herkenbaar als Panerai.

Maar jongens, die prijs…. No way Jose.

2 likes

Kraken want:

-zwarte kast en band en gedoe enzo is lelluk

• als je dan toch voor een Panerai gaat dan kies je een Radiomir
  • de prijs is idioot

Het bedrag is nogal fors :hushed: en de lay-out van de dial volg ik ook niet geheel mbt GMT.

Ben zo benieuwd hoe deze op mijn pols staat. Over paar maanden in Azië kijken…

1 like

Idd dan eerder een Radiomir. Kleur is een kwestie van smaak, persoonlijk vind ik brons wel heel gaaf👍

Nou inderdaad, geen 24uurs aanduiding en dan ook nog zo’n prijs.

1 like

Black is beautiful zeggen ze maar niet in dit geval en zeker niet aan zo’n prijs.