Maker luxeproducten Richemont vernietigt teruggekochte horloges !

het verbieden, bedoel je hoop ik :slight_smile:

Je realiseert je dat de voedselprijs dan een stuk omhoog gaat?

Welk merk was dat ook alweer, schaarste creëren, zodat de prijs van 2e hands nog boven de nieuwprijs uitkomt…:thinking:

1 like

Rolex doet dat door van tevoren de productie en distributie te limiteren, Richemont doet dat achteraf

Met dus hetzelfde resultaat uiteindelijk.

Ieder zijn methode :grin:

Rolex begrijpt de markt beter, of de productiekosten van die Richemont klokjes zijn zo laag dat de afschrijving van die overstock ze nauwelijks geld kost

En dat heeft een prijskaartje :wink:

Niks mis met Rolex trouwens :slightly_smiling_face:

Ze maken luxeproducten, die horen duur te zijn

Eensch :+1:t4:

‘een stuk’ lijkt me hier relatief (maar ben benieuwd naar jouw redenering). Ik denk dat het voor veel mensen ‘de kosten’ wel waard is. In Frankrijk is het mooi wel van burgerinitiatief naar wetsvoorstel naar wetgeving gekomen, waardoor supermarkten in ieder geval geen eetbaar voedsel mógen vernietigen.

Maar goed, we gaan offtopic :slight_smile:

Now that’s a truly scary thought. Ik blijf vooral bij IWC het idee houden dat ze echt zwaar cheapo (in productiekosten en -materialen, niet het eindproduct) worden gemaakt

1 like
1 like

Ik begreep gisteren bij SC dat Rolex in de statuten heeft staan dat er jaarlijks nooit meer dan 1 miljoen horloges mogen worden geproduceerd. Dus al zouden ze willen, ze mogen niet. Weet niet of dit correct is maar dat werd mij wel verteld.

3 likes

En binnenkort lopen de zwervers daar in Gucci en Louis…want die mogen het ook niet meer verbranden…

Mijn butler Alfred zei ooit: ‘‘Some men just want to see the world burn.’’:zipper_mouth_face:

1 like

Marketing technisch gezien slim. Maar als ze het echt goed hadden gedaan, waren er überhaupt niet zo veel onverkochte modellen over. Forse beslissing om alles terug te halen en te deassembleren.

Ik zou dat niet weten. Ik weet enkel dat er maar 2 waren en de koper er al 1 van de 2 had. Ik vond dat zo onbegrijpelijk dat het is blijven hangen. En ik meen dat het ergens midden tachtiger jaren was.

Interessant! Tegelijkertijd kunnen statuten met tussenkomst van een notaris gewoon worden aangepast - in ieder geval in NL - dus in hoeverre dit een hogere productie zou tegenhouden vraag ik me af.

Misschien zijn er gewoon niet zoveel mensen die >5k op een horloge kunnen/willen stukslaan :wink:

In de kleding industrie, vooral bij het hogere segment, is dit de gewoonte zaak van de wereld.
Het klinkt raar, maar zo voorkom je wel dat je wel dat je het product met grote korting ziet gaan.
Je zal bijvoorbeeld maar een Maurice Lacroix pontos s hebben gekocht voor de volle pond, dan is het moeilijk om nogmaals een ML voor de volle mep te kopen…

2 likes

Inderdaad ! Kleding industrie is nog veel gekker. Daar hebben ze bijna alleen maar “plakmerken”. Modemeisjes met vlogs en hippe, magere celebs doen de rest.
Bij normale merken is de verhouding: 1/3 wordt daadwerkelijk verkocht, 1/3 gaat in de “ramsch” (uitverkoop of Afrika) en 1/3 eindigt als poetsdoek.
Bij de modemerken wordt alles dat niet verkocht wordt vermalen tot poetsdoek!

En alles (alles dus) komt uit lage loon landen, inclusief kinderarbeid. Ook de dure merken.