Maker luxeproducten Richemont vernietigt teruggekochte horloges !

Niets bizonders tot ik dit las: “Richemont spendeerde verder meer aan het terugkopen van onverkochte horloges van winkeliers. Dit zorgde voor een extra kostenpost van 208 miljoen euro”

De vraag is wat gebeurd met de teruggekochte horloges?

2 likes

Die worden vernietigd om de schijn van luxeproduct en exclusiviteit te houden

…the watches sell at heavy discounts. “That will impact brand equity over the long term,” Grund said. To prevent that, he continued, “we buy back, we deconstruct or we destroy, to take that stock permanently off the market.”

2 likes

't is toch zot dit

2 likes

Yep, nummer 8 in het ‘horlogestadiumtopic’. De horlogewereld is een al bullshit. Maar wij doen graag wat ze willen, want het blijven toch wel leuke en mooie glimmende dingetjes, die horloges. En je hebt er nooit genoeg. Er is altijd weer ‘die ene laatste’ die je nog wil hebben.:grin:

8 likes

Duidelijk … dank!

Met vernietigd bedoel je neem ik aan recyclen? Ze zullen de uurwerken voor zover mogelijk toch, na revisie, weer gewoon gebruiken in andere modellen. En edelmetalen kasten omsmelten etc. Met vernietigen lijken het net niet verkochte tomaten op de veiling die worden doorgedraaid…:wink:

Edelmetalen en edelstenen worden natuurlijk omgesmolten/gerecycled, uurwerken gaan ze niet reviseren, aan manuren ben je dan een veelvoud kwijt van de productiekosten van een nieuw uurwerk

1 like

Er worden soms onbegrijpelijke dingen gedaan om iets waarde te geven…

Ik kan me nog herinneren dat toen postzegels nog waarde hadden, er een verzamelaar was die een zegel kocht voor 1 miljoen en die in de fik stak. Er waren er namelijk nog maar 2 van op de hele wereld en hij had die andere. De verkoper was verbijsterd en de koper zei: zo nu is die andere het viervoudige waard :sunglasses:

Ach ja, en wij ken gewoon veel te dure meuk blijkt maar weer.

11 likes

Dat verhaal ken ik , was een Chinese verzamelaar dacht ik.

1 like

vindt het erger als dit met voedsel gebeurt…

2 likes

Haha, moest ik ook gelijk aan denken🙈

1 like

Dus jij ziet liever een Santos in de hakselmachine dan een banaantje?

Die Santos verdwijnt heus niet in de hakselaar natuurlijk :wink:

eet jij je santos dan maar lekker op als je honger hebt.

1 like

Als ik honger heb, roep ik even naar de keuken en dan komt er vanzelf wat

1 like

hoe wil je je santos? gebakken? medium, of rare…

Kijk jij maar even op je banaan hoe laat het is

5 likes

t.

yep:

image

1 like

ja, maar bedenk eens hoeveel voedsel je kunt kopen van zowel de productiekosten als de aanschafprijs van één zo’n horloge…

verder helemaal mee eens hoor! Zou verboden moeten worden om voedsel om commerciële redenen te vernietigen - gelukkig gebeurt dit ook steeds meer.

1 like