Makina

Ik moet zeggen … niet slekt … toch? … :slight_smile:

Uriel I

Uriel II

Mephisto

.

.

.

.

Nu inschrijven vanaf juli as. verzending… (From Hong Kong)
Miyota 821A, 42 mm., vanaf $ 599,00

-> Site met shop

5 likes

Vind die met het bordeaux dial wel gaaf… Maar voor hetzelfde bedrag heb je veel mooiere dingen (imo)

1 like

ok das waar, maar het zijn weer eens geen sienese kopietjes… :slight_smile:

Dat ziet er netjes uit.
Zou die best wel eens in het echt willen zien.

1 like

Voor 599 een horloge wat 13mm dik is, gebaseerd op een 82xx Miyota, en dan maar 50m WR… Sterker nog, wel een onderhoudsgevoelig iets als een screw down crown doen, maar dan maar 50m WR slaat natuurlijk nergens op. Nee dank u dus.

De dial is leuk, absoluut. Maar prijs en techniek doen het niet. Al vind ik de achterkant ook erg leuk gedaan. Ontwerp is gaaf, maar ik had er een Miyota 9000 in willen hebben, max 12mm dik en dan 100m WR zonder screw down crown. Dan was ie helemaal goed geweest.

5 likes

Daar heb je ook weer gelijk in!

1 like

Niet mijn ding, vreemde kastvorm.

1 like

Gave kastvorm, leuke twist met de zichtbodem en die bordeaux dial lijkt me mooi. Wat is t verschil tussen de Uriel 1 en 2?

1 like

Uriel I heeft een lichtere plaat zo te zien

Iedereen zijn ding! :slight_smile:

1 like

Ik vind het vooral erg veel kast.

Makita, zijn dat geen boormachines ???
Oh tis MakiNa.
Ze mogen ze in Hong Kong houden, nothing special.

1 like

De Uriel is gelijk verleidend, maar wel heel glimmerig. Interessante kast en mooie wijzerplaat, hoewel ik twijfel over de kleuren. Toch ben ik het ook met de specifieke kritieken eens. Vreemd genoeg zie ik verder op dit forum vervolgens geen woord over Makina en daarmee ook geen eigenaren. Dus de zeer uitzonderlijke Raum is vermoedelijk iedereen voorbij gegaan?

Inmiddels hebben ze ogenschijnlijk nog een flinke kwaliteitsslag gemaakt. Zwitserse uurwerken bijvoorbeeld en 100m WR. Met de Raum bleef echter de flinke dikte nog in stand. Dat was duidelijk geen onkunde maar een bewuste stijlkeuze. De kast bleef bovendien toch nog erg compact. Hoe een kroon op zes zou dragen en werken? Tot nog toe hebben dergelijke specifieke details me van Makina weerhouden, want ik kon mezelf het dan niet zien dragen, hoe interessant en lekker buitenissig het ontwerp ook. Toen kwam eerder dit jaar de Gabriel op de horizon. Daarmee voegen ze een zeer originele aanpak van de aantrekkelijke jaren '30 sector wijzerplaat toe. De dikte blijft eindelijk in het gareel, hoewel de 11.9mm nog altijd flink oogt door de platte kast met ronde flanken. Ze beloven nog altijd handafwerking en dat is volgens mij wat altijd zo aantrekkelijk heeft geoogd. Is er hier nog iemand gevallen voor de Gabriel?