Vele horlogesoorten en merken zijn aan de prijs vanwege de bijzondere plekken waar ze zijn geweest.
Denk bijvoorbeeld aan de moonwatch of diverse duikhorloges e.d.
Zelf vind ik het gaaf om ook bijzondere dingen met mijn horloges te doen en op die manier er mooie herinneringen mee te creeëren. Enkele voorbeelden uit mijn collectie:
Timex Intelligent Quartz depth-gauge - duiken in Tenerife, Tafelberg Zuid Afrika beklommen
Casio MDV106 diver - duiken op Bali
Edox Skydiver - zelf gevlogen in een Kiebitz dubbeldekker vliegtuig
Edox Sharkman II - Marathon Spitsbergen 2020
Garmin Fenix 5 - diverse marathons / Ironmans
Welke bijzondere plekken of avonturen hebben jullie horloges allemaal gezien of beleefd?
Serieuze noot.
Ik koop mijn horloges graag bij een mooi moment om het horloge dan daar aan te kunnen koppelen.
Trouwen
Huwelijksreis
40jaar worden.
Enz enz
Ik zie dat ik de enige niet ben, ook al was het in mijn geval Fun4two met een Russische dame met de groene Seiko quartz.
Verder: een week in het Citizen M met twee Israëlische dames en m’n Citizen Promaster, een week in de champagnestreek en Luxemburg met een Bulgaarse dame en m’n Skagen, geloof het of niet.
Dan diverse weekenden in London met een Noorse dame en weer die groene Seiko, gerommel met een Argentijnse dame in Israël met de Fox om de pols… En een paar dagen in Kopenhagen met de SARB033 en een smakelijke Litouwense dame.
Ik had ooit eens een Jaeger LeCoultre. Amvox 1 titanium. Prachtig horloge.
Die stopt met tikken. Krijg nou wat. Ik naar de bekende JLC juwelier. Of ze die wilden nakijken. Tuurlijk. Geen probleem. Dus toen is het avontuur begonnen. Mijn JLC werd ingepakt, lekker, in een doos en toen met de post naar de horlogemaker van JLC.
6 weken later was die weer terug. Hij heeft me nooit verteld wat er precies is gebeurt, maar er zat wel een briefje bij met allerlei reparaties en onderdelen die vervangen waren. Ik geloof dus wel dat dat een avontuur was voor mijn JLC.
hij tikte gelukkig weer wel. We hebben het er daarna nooit meer expliciet gehad over het uitstapje. Sommige dingen accepteer je gewoon. Dat is ook een onderdeel van de beleving.
Afgelopen zaterdagmorgen is mijn eerste kleinkind na ruim vier maanden zwangerschap helaas totaal onverwacht levenloos geboren. Een jongetje, die de naam Senna heeft gekregen. Het verdriet is groot. Ik ga er de tijd voor nemen maar ik een mooi horloge kopen waarin ik op de kast zijn geboortedatum en naam ga laten graveren. Ook dit zijn memories…