Mako: Zijn ze allemaal zo griezelig

nauwkeurig ?

Ik heb mijn Orient Mako nu ongeveer een week. Initieel heb ik de juiste tijd ingesteld met behulp van dejuistetijd.nl. Ik heb gebruik gemaakt van het “pseudo hacking” truukje om de tijd tot op de seconde juist te zetten.

Als ik nu nog eens vergelijk met dejuistetijd.nl of bijvoorbeeld uhrzeit.org is de afwijking niet meer dan 5 seconden.
Wellicht is het mogelijk dat de afwijking nog een beetje schommelt tussen overdag en 's nachts, maar veel zal dat niet zijn.

Ik ben werkelijk zéér onder de indruk van de nauwkeurigheid van mijn allesbehalve duur horloge. Aan de andere eigenaars van een Mako wil ik vragen: is dit standaard gedrag voor een Mako of heb ik gewoon veel geluk gehad ?

Thx.

GroteBozeWolf

Mijn ervaring is dat Orient gewoon hele goede uurwerken maakt. Gelukkig zie je ze ook steeds meer bij de AD. Ik begin ook een Orient virus te ontwikkelen.

In België zie je Orient in de Carrefour. In Hasselt wel tenminste.

Maar dat is wel heel errug nauwkeurig, zal wel een beetje chance bij zijn.

@Wreckless: Hmm, zo vaak kom ik niet in de Carrefour (woon ook in België). Zal eens kijken. Hebben ze ook automatische modellekes of alleen quartz ?

Loopt nu 6 seconden voor, overigens…

Ik heb mijn blue mako nu een aantal weken. Draag hem dagelijks en leg hem 's nachts met de kroon omhoog (gelezen op het orient forum). Loopt na al die weken 10 seconden voor. Erg nauwkeurig dus.

Enige nadeel van de blue mako vind ik dat de bezel snel krassen vertoond.

Heb ze alleen zien liggen, maar nog niet echt bekeken. Ik ken Orient niet genoeg om onmiddellijk het verschil te zien trouwens.

Wreckless Schreef:

Heb ze alleen zien liggen, maar nog niet echt
bekeken. Ik ken Orient niet genoeg om onmiddellijk
het verschil te zien trouwens.

De vermelding “Automatic” onder het Orient logo…

Kzal er eens naar kijken. Zag vandaag wel zo’n pepsi duikertje liggen voor € 125.