Deze is van mijn over grootvader geweest. Ik vind er online niets over. Alle informatie is welkom.
Heel erg bedant!
Deze is van mijn over grootvader geweest. Ik vind er online niets over. Alle informatie is welkom.
Heel erg bedant!
Wat zou je willen weten?
Horloge dateert mi. van 1e kwart 20e eeuw en is vermoedelijk in opdracht gemaakt hetgeen vaker voorkwam. Juweliers lieten vaak een horloge maken waarbij de onderdelen van diverse fabrikanten kwam en plakten dan hun eigen merk op de wijzerplaat. Op zich kan hier een mooi uurwerkje in zitten maar dat is zo niet te zien daarvoor moeten de deksels open. Misschien zou je kunnen onderzoeken waar de naam op de wijzerplaat naar verwijst…
Ik heb een beetje gegoogeld en manche zou bv. kunnen verwijzen naar een departement in Noord Frankrijk alwaar een plaatsje Roosendael bestond (bestaat) Het door jou getoonde horloge zou dus van Franse afkomst kunnen zijn… Het is een beginnetje maar je zou zo verder kunnen zoeken…
Succes!
De waarde
Hahaha heb jij er ook een…?
Nee dat niet maar de meeste mensen willen eigenlijk de waarde weten.
Bedankt voor de info!
Een schatting van waarde zal dan waarschijnlijk afhangen van het binnenwerk?
Best is passeren aan een juwelier dan om er eens naar te kijken?
Als de kast niet van goud is is de waarde niet zo hoog vrees ik.
Bepalend voor de waarde is algehele staat van het (bekend) merk, kast, wijzerplaat en uurwerkje.
En dat ligt ergens tussen de 75 en 200 euro als je er iemand voor kunt vinden…