Ik heb een tijdje rondgekeken naar schoonmaakmachines (Elma, etc) en het blijft op de wishlist staan, maar voorlopig haal ik erg goeie resultaten met mijn ultrasone cleaner (eerste rondje met de schoonmaakvloeistof van Rikketik, tweede ronde spoelen met IPA). In een setje matching glazen confituurpotten. Niet 100% ideaal maar ruim genoeg voor mijn noden.
Het enige nadeel is dat ik geen mandjes heb, en ik dus de keuze heb tussen alles in één confituurpot gooien en dan moeten uitvissen welk schroefje bij welke plaat/stuk hoort (hoera) of het opsplitsen in verschillende schoonmaak-batches met alle tijdverlies vandien.
Mandjes voor schoonmaakmachines kunnen aangekocht worden bij verschillende winkels (Boley, Flume, Laval, Cousins, …) maar die zijn idioot duur voor wat het is - €125 minimum voor een setje. Voor wat hoogstwaarschijnlijk geen €10 productiekosten heeft. Raar genoeg kan ik nergens een alternatief vinden, zelfs niet op AliExpress (waar ze nochtans met volle plezier alles namaken wat geld opbrengt).
Heeft iemand een gouden tip waar je fine-mesh mandjes (idealiter met vakken) kan vinden die niet de volle pot kosten?
Daar heb ik ook naar gekeken inderdaad. Nadeel is dat dan de bokalen niet meer dicht kunnen, en de chemicaliën erin zijn echt niet iets wat je wil inademen. Maar dat is inderdaad een piste, daar zelf iets mee fabriceren misschien.
Of anders gewoon het geld er tegenaan gooien en ~300 euro aan glas en mandjes kopen…
Dat is heel redelijk inderdaad. Passen die “lage” mandjes in de “grote”? Dan zou ik wel geïnteresseerd zijn in een combo van grote mand + 3 “lage met tussenschotten” + deksel.
Zeker geïnteresseerd dan. En glazen potten kosten een peulschil via flessenland.nl - ik zit niet vast aan een machine-specifiek formaat - dus dat zit wel snor
Daar heb ik ook naar zitten kijken inderdaad. Maar als je dan de prijs van al die kleintjes optelt zit je ook al aan een “groot” mandje, en heel dat gedoe met openmaken… ik probeer zoveel mogelijk luiheid aan te moedigen