Maniakale marketing: koop je of koop je niet (meer)

Geen probleem mee, laten ze maar komen,
als de behoefte er is kijk ik, anders laat ik het lopen.
Het houd me up to date

1 like

Ik krijg ongeveer elk uur Seiko, Yema, Tusseno etc etc.
Maar ik me er niet druk om maken.
Er zijn ergere dingen in de wereld.

Ik krijg zeer regelmatig advertenties van Farer te zien. Kennelijk omdat ik hun website wat vaker bekeek. Op een gegeven moment heb ik gezegd “Ik wil deze advertentie niet meer zien”, het werd wat te veel :grinning:

1 like

Meestal wordt het voor mij onbewust toch een mainstream horloge, waardoor de de nerdy fascinatie een beetje wegebt. En ga dan op zoek naar iets vergelijkbaars wat in Europa nergens te vinden is.

Zoiets heb ik dus ook! Maar bedoel je dan puur het idee dat het merk/model mainstream is of ook dat als het je zo vaak aangeboden wordt je het daarom ook niet (meer) wil?

Denk dat het laatste wat je benoemt biijdraagt aan het gevoel dat het mainstream is. En daarnaast dat een bedrijf je niet de keuze geeft om zelf te bepalen wat je wilt. Het idee dat het horloge ‘veel waar voor het geld’ biedt, wordt ook onderuit gehaald als je ziet dat ze zoveel dure advertenties plaatsen op Google/ instagram etc. om jou te benaderen. Als bedrijf wil je toch de illusie scheppen dat een consument alleen de kostprijs + een redelijke marge en belasting betaalt.

Was pas aan het kijken voor een nieuwe auto en de verkoper zette totaal geen druk: geen geveinsde interesse in wat voor werk ik doe of proberen te onderhandelen om de deal rond te maken. Dat wekte vertrouwen en gaf mij ruimte om rustig te bedenken of ik de auto wil, en heeft ervoor gezorgd dat deze besteld wordt.

1 like

Mijns inziens is het vooral ook de kunst om niet op de socials te zitten. Dat bespaart je (veel?) tijd en je hebt een hogere kans om je eigen mening te kunnen ontwikkelen. Offline is the new luxury, beetje dat.

1 like