Mannenhorloges en diamanten

wat vinden jullie hiervan heren?

Als je bedoelt dat er mannen zijn met namaak Rolexen die deel genomen hebben aan de diamanten diefstal op Schiphol, dan keur ik dit ten sterkste af :slight_smile:

ik vind het niks…

nee ik bedoel mannenhorloges met ingezette diamanten

Heeeeeel soms zit er iets moois tussen, maar dan meestal geen grote stenen die ergens ingezet zijn, maar een mooi stukje pavé gezette diamantjes.

Veruit het lelijkste wat ik ooit heb gezien is dit…

kijk eens naar rolex, die hebben de meest afzichtelijke modellen met diamanten:

Alleen voor erg foute mannen. :sunglasses:

Voor vrouwen vind ik het gewoon lelijk, al die prots en praal. (td)

ohohoh, gek ben ik van diamanten (zie nick-name), vooral in uitzonderlijke slijpvormen, maar in herenhorloges ??
damesmodellen zonder meer de ‘icing-on-the-cake’, maar voor heren ??? moeilijk, moeilijk, moeilijk, het kan wel maar dan héééél subtiel. mijn inziens zit de pracht van de diamant zowieso niet in de grootte maar meer in de slijpvorm en kwaliteit (kleur en zuiverheid). conclusie; ik ben niet zonder meer voor, maar zeker niet tegen.
groet, frank.

aha. ik persoonlijk ben wel voor. Die Sarcar modellen vind ik wel erg overdreven, maar wel mooi. Zal het overigens ook wel dragen als ik het kon veroorloven.

Corum horloges vind ik ook heel mooi. Lekker apart. Die Breitling hier en die Rolex vind ik wel afschuwelijk ja. Bij die Rolex komt het voornamelijk door de “sapphire” steentjes. Die Breitling gebruikt geen subtiele diamanten.

Dan kan zo’n horloge nog net zo duur zijn, ik vind het goedkoop staan

niet doen

Beter van niet…
Groet
Mark

Ik vind het nogal…

Bij vrouwen vind ik het mooi, afhankelijk bij welk horloge uiteraard, bij mannen vind ik het niet echt kunnen eigenlijk. Toch iets te sierlijk, hoeft van mij niet zo.

attentie forummers;
let 'ns op de nieuwe modellen montblanc allen met diamant in EIGEN slijpvorm.
ook andere voorbeelden van edelsteengebruik: de bekende blauwe saffier van cartier.
toch niet allemaal horloges voor in de darkroom?
zoals eerder gezegd ben ik een liefhebber van edelstenen met name diamanten, en bij goed gebruik
(vaak ‘less is more’) kan het zeker mooi zijn !
groet, frank.