Manual citizen?

Mensen wat heb ik hier? Snap er de ballen van.
Collega van vrouw zei dat hij dood was. Ik geloofde er niets van.



En ja na een paar uur licht was hij gereanimeerd.

Maar daar is ook alles mee gezegd. De kroon zat verstopt onder een klepje. Die heeft twee standen maar werkt niet als een conventioneel horloge. Net als mijn Casio veel onduidelijke functies. Hij zit net één link te strak ook.

Iemand info



Wat is het type nummer. Er staan zoveel nummers op

2 likes
1 like

Description

Citizen Men’s Eco-Drive Chronograph Perpetual Calendar Bracelet Watch E811-T000606.
A beautiful stainless steel case with a stainless steel bracelet. Gray dial with hands and hour markers. Minute markers. conversion markers around the outer edge. Dial Type: Analogue. pointers and markers. Date display at 4 o’clock. Three sub-dials showing: 24 hours, 1/10th second and time zone function. Eco-drive movement. Scratch-resistant mineral crystal. Pull and press the crown. Solid case back. Case diameter: 40 mm. Case thickness: 12 mm. Round case shape. Band width: 20 mm. Band Length: 8 inches. Fold over push button lock. Water resistant to 100 meters (330 feet). Features: 270-day power reserve, 1/20 second chronograph, 12/24 hour time, dual time, alarm, power saving function, low charge indicator, time reset advice. Sport watch style. Watch label: Made in Japan.

Alsjeblieft Bill. All the info you need. :+1:
Hij is waarschijnlijk ouder dan 25 jaar oud , misschien een nieuwe capacitator nodig ( Oplaadbare batterij ) voor Eco-drive horloge.

2 likes

Blij dat jij het typenr kon lezen. Ik bleef inzoomen.

Dat kan veel makkelijker Bill.
De foto door Google Lens laten zoeken en je krijgt alle relevante informatie te zien. :rofl:

Ik zal al te denken. Hoe doet hij het zo snel

1 like

Lijkt me dat de accu vervangen moet worden. Zelf al een paar Seiko Kinetics onder handen gehad daar voor. Tientjeswerk, normaliter.

Pssst niet doorvertellen dat is het geheim van de smid. :sweat_smile:

1 like

Ja ik heb ook twee kinetic seiko horloge die wat ‘lui’ worden

1 like

Lijst van Citizen kalibers met bijhorende
capacitators.
Op YouTube vind veel videos over het vervangen ervan.

Eerst even kijken wat hij nu doet. Eerlijk gezegd lukte het me een vorige keer niet goed. Dat werd een donor horloge :face_with_peeking_eye:

1 like