Manual Tudor Oyster 1976 - 34mm

Ik heb een vraagje over een net aangeschafte Tudor.
Er zit geen kroon aan, en volgens mij ontbreekt de stam ook. Nou wil ik om de goeie onderdelen te kunnen vinden (op bijvoorbeeld Ebay weten welk uurwerk (nummer/type) er in zit.

De omschrijving van de verkoper was Manual Tudor Oyster 1976 - 34mm

Wie kan me helpen? :slight_smile:

1 like

Je zult voor de opwindstift het kaliber van het uurwerk moeten hebben. Dus het deksel verwijderen en kijken of er in de buurt van de balans iets wordt vermeld, vaak een schildje met letters er in en een getal er onder.
Voor een kroon kun je zoeken op het model. Wellicht staat er een aanduiding in of op het deksel.

Dank voor je antwoord!
Het deksel is helaas niet origineel, dus dat vertelt me weinig. Dit is wat er op het uurwerk te lezen staat, ik word er niet heel veel wijzer van als ik eerlijk ben :grin:

1 like

Ik zie een S, wellicht AS en een 0, staan er nog meer cijfers voor?

Voor de TS, het gaat om wat er in het schildje staat (dat is het merk) en wat er onder de balans staat (dat is het type).

ETA uurwerk, caliber staat onder de balansband maar volgens mij een 2750

Die kastvorm is niet typisch jaren zeventig, eerder jaren vijftig.

Als ik zie hoe het uurwerk in de kast hangt heb ik zo mijn twijfels of de kast überhaupt wel origineel Tudor is, zeker ook omdat het achterdeksel ook al niet origineel is. :thinking:

@vouwfietser heeft een vintage tudor handwinder met vergelijkbare lugs, is die eind jaren vijftig of begin jaren zestig? Voor de introductie van het schild als logo?

Dank voor jullie antwoorden. Voor de volledigheid: de kast is inderdaad niet origineel.
Mocht iemand een originele in redelijke staat weten houd ik me aanbevolen :slight_smile:
Zelfde geldt voor de opwindstift en kroon.

En heeft iemand van jullie enig idee hoeveel ik kwijt zou zijn aan een onderhoudsbeurt voor het uurwerk of misschien zelfs een adresje?

1 like

Inmiddels heb ik een andere case gevonden waar het uurwerk in past. Hiermee heb ik echter een ander probleem geïntroduceerd, het betreft namelijk een ‘frontloader’.
Daarmee zou ik dan ook de vraag willen stellen, weet iemand een contact/plaats waar ik aan een tweedelige stift kan komen voor een ETA 2750 uurwerk?