Manufaktur Waldhoff

Is er iemand bekend met het merk?

Had er nog nooit van gehoord, maar wat ik zo lees zijn de reviews goed.

Maar dat voor zo’n lage prijs? +/- 650 euro. Ik bedoel, kan je dit wel gaan vergelijken met een Stowa? Denk zelf van niet, maar als iemand hier al eentje om de pols gehad heeft hoor ik het graag.

http://manufaktur-waldhoff.de

4 likes

Nooit van gehoord. Ziet er op het eerste gezicht mooi uit! Dank je voor het delen! :+1:

1 like

Nooit irl gezien. Maar gezien gebruik v japanse uurwerken richten ze zich volgens mij wel op kwaliteit.

Op Uhrforum maken ze gehakt van dit merk.

"Komm aus dem Lachen gar nicht mehr raus.

Wenn ich raten darf: Alles nur eine Fake-Firma mit Fake-Bildern auf Fake-Webseiten.
Ziel: Einen UVP von 999€ zu positionieren, damit es später mit dem Verkauf im TV-Teleshoping zu 199€ gut flutscht.

Wir kennen das ja: An aus China für 50 € aus dem Katalog eingekauften 08/15 Einzelteilen wird so lange liebevoll dran rumgeschaubt, bis die (wenig strenge) deutsche Wertschöpfungsregel erreicht ist.

Sollte ich den “Gründern” unrecht tun: Dann überlegt mal, warum einem dieser Gedanke kommt."

Dit geeft de teneur weer van wat er in dat draadje staat over “Waldhoff” sorry Manufaktur Waldhoff. In Uhrforum/angebote vlogen overigens twee Waldhoff horloges zo de deur uit …

330 euro voor een Made in Germany automatic is dan ook spotgoedkoop…
Waarschijnlijk een Chinees met een Duitse naam ?

Manu-fake-tur zou een betere benaming zijn :wink:

2 likes

de gebruikelijke vooroordelen vliegen weer over het scherm. (want er staat natuurlijk een naam op die niet bekend is … )

K wist niet dat Miyota chinees was… :frowning:

Eens met Klokkengek en Marnixmoed.

Ik vind ze zelf niet mooi.

Een paar punten die mij in een kritische bui opvallen:

42mm voor een horloge met een dunne bezel is erg groot.
“Lens: Sapphire Coated K1 crytal”. Lens, dat woord vind je vooral op ebay en alibaba. En een Saffiertje kon er niet af?
Hier staat dat er een NH38 in zit, die tikt op 28000 bph. Nee niet 28800, maar daar tikken ze ook niet op, maar ze lopen op 21600. Dat ziet er toch uit alsof het gemaakt is door marketeers, en niet door horlogemensen. Gewoon Seiko 5 niveau dus ook, toch een stapje onder de 9015.

http://manufaktur-waldhoff.de/index.php/mwf-2-regent.html

“Manufaktur Waldhoff” als merknaam is net zoiets als “In-house-Jansen”.

THOROUGHLY TESTED FOR QUALITY:
Artificial Sweat Test ISO 3160-2 for 48 hours.
WAT? De PVD blijft met warm weer gegarandeerd 48 uur zitten? Wat een geruststelling.

Ik ben niet meteen enthousiast nee.

1 like

Ik heb ook kritisch gereageerd :flushed: Maar laat me even opmerken dat het niet over de uurwerken gaat.
Prima, niets mis mee. Maar ze noemen zich “Manufacture” en volgens de conventie betekent dat in-house gemaakte uurwerken & dat zijn het niet. Ze zijn wel in-house, maar dan in de zin van bij Citizen & Seiko :wink:

1 like

@anon33714818EV: Vandaag aan, een echte manufactuur:

:wink:

3 likes

Zwitsers design, Chinese assemblage, Duitse afwerking en Japans uurwerk.