Maratac Elite/Composite strap

Al een tijdje was is op zoek naar een band die aan de ene kant goed tegen water en zweet kan, en die aan de andere kant ook netjes staat op mijn Apollon. Dit horloge ziet er in mijn ogen mooier uit met een stitched band, dan met een effen bandje.
De standaard band die Steinhart aan mijn Apollon leverde is nog steeds een van de fijnste bandjes die ik heb, maar helaas niet geschikt voor dagelijks gebruik hier. Gaan doordat het lekker warm is en ik op de fiets naar mijn werk op en neer ga veel te snel naar zweet stinken. Ik heb al reeds een rubber band voor de Apollon, maar effen zwart is net te “bloot”.

Ik ben een groot liefhebber van Zulu bandjes, en draag deze graag, zeker aan de Ecozilla. Op de Apollon is het geen gezicht vind ik. Maar goed, ook aan de Ecozilla wilde ik een keer wat anders.

Uiteindelijk de keuze laten vallen op de Maratac Composite. Ja inderdaad het bandje dat ook weleens aangeduid wordt als “Kevlar”. Of eigenlijk, Maratac heeft dat nooit gedaan, maar er was ooit een andere vent die deze bandjes als Kevlar aanbood. Was het niet, maar hij vroeg er wel de hoofdprijs voor. Onder de 20 dollar bij Maratac, 140 dollar bij die andere vent. Enfin, dat is jaren geleden, en kevlar of niet, het zijn fijne banden.

(btw, kevlar kan niet tegen water en/of UV, dus is helemaal niet geschikt voor een duikbandje)

Ik heb voor allebei mijn klokjes de XL versie besteld. 80 x 135 mm lekker ruim.

Plaatjes?

Alhoewel het duidelijk als rubber aanvoelt, ziet het er meer uit als canvas/sailcloth.

XL dus, dat zie je. Gelukkig is dit bandje ook korter te krijgen, dan zou bij mij de lange kant onder de eerste loop zitten, en de tweede loop weg kunnen.

Proficiat! Staan ze goed met deze banden. Nu nog n bronskleurige stiksel maken voor je andere apollon bezel :wink:

Prima bom proef band(tu)

Ik heb er een op mijn monster.

Nadeel is dat de band als het echt warm is aan de huid gaat plakken
en kan gaan irriteren.
De eerste (vaste) keeper zit nogal ver van de gesp.
Men kan desgewenst de de tweede keeper voor de eerste zetten.

Grt.

Het zijn mooie banden!

ik heb er ook naar zitten kijken, echter alleen nog maar met geel stiksel leverbaar (bij broadarrow), of heb jij andere bron?

in ieder geval veel draagplezier!

bor

Op Ebay zoeken op seller:timepiecerepublic , verzendt wereldwijd afaik.

Ik heb hem van www.mirostime.de

Veel keus, snel binnen en EU dus gewoon met iban.:wink:

Grt.

Sorry voor het ophalen van dit oude topic, maar zou graag willen weten welke composite strap dit is. Stiksel lijkt wel een soort olijfkleur

Alvast bedankt :wink:

( tweedelig Composite )

http://www.miros-time.de/zweiteiler/composite-bänder/

Het stiksel is origineel geel maar wordt later donkerder.
idd een soort olijfkleur.

Grt.